۵ اسفند ۱۳۹۱، ۸:۵۴

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

سازمان میراث فرهنگی از فرصت کاهش نرخ ارز برای ورود گردشگر استفاده نکرد

سازمان میراث فرهنگی از  فرصت کاهش نرخ ارز برای ورود گردشگر استفاده نکرد

نماینده مجلس گفت: سازمان میراث فرهنگی نتوانست در این مدت از فرصت گرانی ارز برای مسافرتهای خروجی گردشگران ایرانی و ورود گردشگر خارجی برای آوردن ارز به ایران استفاده کند.

مهرداد لاهوتی به خبرنگار مهر گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه سازمان میراث فرهنگی وجود دارد این است که چون در قالب وزارتخانه قرار ندارد، نمی توان از وزیر آن درباره عملکرد مسئولان میراث فرهنگی و گردشگری سوال کرد به همین دلیل باید از رئیس جمهور پرسیده شود که آن هم با حاشیه هایی همراه است به همین دلیل مجلس به این موضوع کمتر پرداخته است.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اکنون که نگاهها به درآمدزایی صنعت نفت کمتر شده و قیمت ارز نیز بالا رفته است، سازمان میراث فرهنگی می تواند در صنعت گردشگری تاثیر گذار باشد و فعالیت هایش را به سمت ارز آوری بیشتر کند اما متاسفانه این اتفاق رخ نداده و آژانسهای گردشگری فعال در این صنعت نیز بیشتر مشتاق به خروج گردشگر از ایران هستند و به بخش ورود گردشگر و ارز به ایران کمتر می پردازند.

لاهوتی تصریح کرد: اکنون مسافرت به خارج از کشور برای ایرانیان گران شده ولی برای گردشگران خارجی سفر به ایران بسیار ارزان است به همین دلیل سازمان می‌توانست در این حوزه بیشتر فعال شود.

کد خبر 1816219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha