۱ اسفند ۱۳۹۱، ۱۶:۲۵

ملک زاده:

پای وعده هایمان در سازمان میراث فرهنگی می ایستیم

پای وعده هایمان در سازمان میراث فرهنگی می ایستیم

رئیس سازمان میراث فرهنگی با بیان اینکه پای وعده هایمان در سازمان میراث فرهنگی می ایستیم گفت: خانه عشایر ایران محفلی برای تعامل عشایر، معرفی آداب و رسوم و صنایع دستی و تعاملات دستگاههای دولتی در حوزه عشایر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شریف ملک زاده، در مراسم افتتاح خانه عشایر ایران که  ظهر سه شنبه با حضور جمعی از عشایر ایران در خانه تاریخی قوام الدوله برگزار شد از برگزاری جشنواره صدای بهار در روز 28 اسفند ماه تا پایان نوروز 91 خبر داد و گفت: این جشنواره در 31 استان کشور برگزار می شود و آداب و رسوم و پوشاک و تولیدات عشایر را به نمایش می گذارد.

وی گفت: همچنین همانطور که قبلا قول داده بودیم خانه عشایر را راه اندازی کردیم تا محفلی برای شادی های مردم در پایتخت باشد و نمایندگانی از دستگاههای مختلف کشور در آن اسکان داشته باشند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور دست بوس عشایر ایران است گفت: پای هر حرفی که در سازمان میراث فرهنگی می زنیم، می ایستیم به همین دلیل فردا دوم اسفند ماه نیز خانه باستان شناسان را راس ساعت 15 در خانه تاریخی جلال آل احمد افتتاح می کنیم.

در ادامه این برنامه، منوچهر جهانیان، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گفت: یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری عشایر، تنوع در آیین ها و رسوم محلی است و مهمتر از آن نمایش بی نظیر کوچ عشایری است که  در تهران اجرا شد و نشان دهنده علاقه مردم به عشایر است.

وی گفت: این مرکز می تواند به عنوان مرکزی برای تعاملات عشایر سیاست گذاری ها، معرفی جشن و مراسم های آنها باشد و به صورت متمرکز برنامه های خود را هدایت کند.

بیمه عشایر را پیگیری کنید

اما در ادامه این برنامه جهانشاه صدیق، رئیس سازمان امور عشایری کشور نیز توانمندی های عشایر را به رخ پایتخت نشینان کشید و بیان کرد: عشایر ایران یک چهارم دام کشور و یک سوم مراتع را مدیریت می کنند آنها در 60 درصد کشور فعال هستند و به عنوان مرزبانان ایران زمین، نقطه های مرزی و حتی کور کشور را در اختیار دارند و 20 درصد پروتئین دام کشور و 35 درصد صنایع دستی و 60 هزار تن گوشت را تولید می کنند و با تمام سختی ها جایگاه تولید و فعالیت خود را از دست نداده اند.

وی با بیان اینکه عشایر با وجود اینکه دارای اسلحه بودند اما حتی یک گلوله علیه نظام شلیک نکرده اند گفت: از آنجا که نام خانه عشایری با خانه عشایر ایران تفاوت دارد، اجازه دهید اینجا خانه عشایر ایران و محلی برای مطرح شدن چالش‌های جامعه‌ عشایری ایران باشد.

کلهر به عنوان نماینده عشایر ایران نیز در این برنامه از ملک زاده خواست به دلیل حضورش در هیات دولت از ریاست جمهوری بخواهد تکلیف بیمه عشایری را مشخص کند. چرا که آنها هر چه فریاد می زنند صدایشان نمی رسد.

وی گفت: جلسات شورای عشایری در استان‌ها برگزار شده است، ولی مصوبات آن‌ها محکم نیست. با توجه به نگاهی که رییس‌جمهور به این اقشار دارد از شما خواهش می‌کنم قول دهید تا پیگیری لازم را برای لازم‌الاجرا شدن این مصوبات در دستگاه‌های مختلف انجام شود.

کد خبر 2001673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha