۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۰۴

با ارسال نامه ای صورت گرفت؛

درخواست وزیر ورزش و جوانان ایران از ژاک روگ برای حذف نشدن کشتی از المپیک

درخواست وزیر ورزش و جوانان ایران از ژاک روگ برای حذف نشدن کشتی از المپیک

وزیر ورزش و جوانان ایران در نامه ای به ژاک روگ رئیس کمیته بین المللی المپیک خواستار جدیت این نهاد در جلوگیری از حذف کشتی از بازی های المپیک شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در بخشی از پیام محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران برای رئیس کمیته بین المللی المپیک آمده است: «شوک بزرگ و به دور از انتظار حذف کشتی از مسابقات بین المللی المپیک 2020 دل هزاران هزار کشتی گیر و قریب به 180 فدراسیون ملی در کشورهای جهان را به درد آورد و اندوهی بزرگ بر دل های جامعه کشتی و نیز دل های کوچک نسل نوجوانی که با آرزوهای بزرگ و انگیزه قهرمانی در بازیهای المپیک گام به عرصه این ورزش پاک نهاد گذارده اند، بر جای گذاشت.

این در حالیست که کشورهای ایران، روسیه، آمریکا، هند، ژاپن و چین خود به تنهایی بیش از 3 میلیارد جمعیت جهان را دار هستند که ورزش کشتی در آنجا بسیار گسترده و از سابقه ای طولانی و محبوبیتی خاص برخوردار می باشد.

آقای رئیس اینجانب امید آن دارم آن نهاد محترم همراه با عاشقان دنیای کشتی و به دور از انگیزه های سیاسی و اقتصادی مناسب با منشور المپیک ترتیبی اتخاذ نماید تا این رشته کهن که تاریخ و سنت ها به او مدیون است و در اذهان عمومی تمامی مردم جهان ریشه دارد از بازیهای المپیک حذف نگردد.»

کد خبر 2003692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha