۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۵:۰۵

حسین عسگری:

رویانیان جوابگوی اظهارات غیرمنطقی خود باشد/ اشتباهات در نتیجه بازی پرسپولیس تاثیرگذار نبود!

رویانیان جوابگوی اظهارات غیرمنطقی خود باشد/ اشتباهات در نتیجه بازی پرسپولیس تاثیرگذار نبود!

رئیس دپارتمان داوری با بیان اینکه دو اشتباه در آفسایدگیری مهاجمان پرسپولیس در دیدار مقابل آلومینیم هرمزگان تاثیری در نتیجه مسابقه نداشت، گفت: امیدوارم رویانیان جوابگوی اظهارات غیرمنطقی خودش باشد.

به گزارش خبرنگار مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری درباره قضاوت داوران در بازی‌های روزهای ابتدایی هفته بیست و هفتم رقابتهای فوتبال لیگ برتر باشگا‌ه‌های کشور ضمن بیان مطلب فوق گفت: بازی‌های روز پنجشنبه مشکل خاصی نداشتند و در دو بازی روز گذشته که بین تیم‌های فولاد با پیکان و سایپا مقابل ذوب‌آهن انجام گرفت، بر اساس ناظر داوری مشکل خاصی وجود نداشته است.

وی درباره قضاوت صالحی در دیدار تیم‌های آلومینیوم و پرسپولیس اظهار داشت: قبل از تشریح و آنالیز صحنه‌های دیدار پرسپولیس و آلومینیوم، باید بگویم امیدوارم مدیرعامل باشگاه پرسپولیس جوابگوی اظهارات کذب و غیرمنطقی خود به فدراسیون فوتبال باشد. همان‌گونه که قبلا و بارها اعلام کرده‌ایم به هیچ عنوان احساسی برخورد نکرده و برای ارائه توضیحات صبح امروز شنبه در دپارتمان داوران فیلم بازی را به صورت ثانیه به ثانیه و کامل توسط گروه آنالیز و کارشناسی مورد بررسی و بازبینی قرار دادیم و مشخص شد که به جز دو مورد، تمامی تصمیمات تیم داوری برابر قانون به اجرا گذاشته شد.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال اضافه کرد: در ارتباط با مواردی که پرسپولیس مدعی شده به غلط داور تصمیم گرفته، لازم است اشاره کنم در دقیقه 57 کمک داور اول بازی، حسن کامرانی‌فر به درستی خطای بازیکن شماره 20 را که با بدن و دست خود بازیکن حریف را هل داده بود، پرچم زد که مورد اعتراض سرمربی پرسپولیس قرار گرفت. داور هم به درستی به علت رفتار غیرمسئولانه سرمربی تیم و تخلفی که انجام داد، وی را از زمین اخراج کرد.

وی همچنین افزود: در دقیقه 88 کریم انصاری‌فرد قبل از تصاحب توپ در شرایط آفساید، توپ را کنترل کرد که کمک داور دوم تشخیص آفساید نداد و با درگیری با حریف صاحب توپ شد که داور خطای او را اعلام کرد. این صحنه بازهم مورد اعتراض شدید کمک مربی پرسپولیس قرار گرفت و در نهایت منجر به اخراج کمک مربی شد. چنانچه کمک داور آفساید اول را اعلام کرده بود، اتفاقات بعدی رخ نمی‌داد.

عسگری صحبت‌هایش را اینگونه ادامه داد: در دقیقه 53 داور به نفع پرسپولیس یک اشتباه انجام داد و حقیقی حریف را با دست زد که اعلام خطا نشد. در دقیقه 64 رضایی با خطا صاحب توپ شد که باز هم داور خطای او را تشخیص نداد. البته باید در مورد دو آفساید اشتباه که کمک داور دوم مرتکب شده است بگویم در دقیقه 76 برای غلامرضا رضایی به اشتباه آفساید اعلام شد ولی مهاجم پرسپولیس تلاش خود را انجام داده و حرکت کرده و به توپ ضربه هم زد که توپ به اوت رفت پس موقعیتی از این تیم گرفته نشده است.

وی در ادامه یادآورد شد: در دقیقه 86 نیز انصاری‌فرد در فاصله 20 متری دروازه صاحب توپ شد که مدافعان دیگری درکنار او بودند و می‌توانستند مانع از ادامه حرکت و خلق موقعیت خطرناک او شوند، لذا این نمی‌تواند موقعیت تک به تک باشد.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در پایان گفت: حال این دو آفسایدی که به اشتباه برای پرسپولیس گرفته شد، تعیین کننده نتیجه بازی است یا پنج موقعیت بسیار خوبی که تا دقیقه 20 مهاجمان پرسپولیس موفق به گلزنی نشدند؟ آیا این بازیکنان به طور عمد و آگاهانه این اشتباهات را انجام داده‌اند یا اینکه آنها به طرفداری از تیم حریف گل نزده‌اند؟

کد خبر 2004400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha