۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۲

ایران در آینه رسانه‌های عربی/

بازتاب شناسایی پهپاد دشمن در رزمایش پیامبراعظم/ همکاری ایران و روسیه در بخش نفت و گاز

بازتاب شناسایی پهپاد دشمن در رزمایش پیامبراعظم/ همکاری ایران و روسیه در بخش نفت و گاز

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: امروز در رسانه های عربی شکار پهپاد جدید جاسوسی دشمن در حین برگزاری رزمایش پیامبر اعظم(ص) 8 به طور گسترده مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم 8 روز گذشته در نشست خبری اظهار داشت: در خلال مرحله اول رزمایش، یک نمونه از پهپاد جاسوسی دشمن نیز که به مرزهای جمهوری اسلامی ایران نزدیک شده بود، رصد و مورد شناسایی قرار گرفت.

رسانه های عربی که طی روزهای اخیر نگاه ویژه ای به مراحل مختلف رزمایش پیامبر اعظم 8 داشتند، این خبر  را نیز به طور گسترده بازتاب دادند. علاوه بر شبکه های العربیه، المیادین و روسیا الیوم، بخش عربی شبکه سی ان ان در گزارشی اعلام کرد: ایران یک هواپیمای بدون سرنشین را در منطقه ای که رزمایش برگزار می شد، با حفظ تمام قطعات آن شکار کرد.

خبرگزاری رویترز اما امروز در گزارشی به واکنش سخنگوی پنتاگون درباره شکار پهپاد جدید اشاره کرده است. سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفته است: ایرانیها هنوز به طور مشخص نگفته اند که این پهپاد آمریکایی است!

خبرگزاری الشرق الاوسط مصر نیز در گزارشی نوشت: ایران پیش از این در دسامبر 2011 یک فروند پهپاد پیشرفته جاسوسی از نوع آر کیو 170 مربوط به سرویس اطلاعات مرکزی آمریکا بود، شکار کرد.


شبکه خبری روسیا الیوم، روزنامه الحیات چاپ لندن، خبرگزاری فلسطین  و روزنامه الاهرام مصر نیز امروز در گزارشهایی به شکار پهپاد جدید از سوی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اشاره کرده اند.

همکاری ایران و روسیه در بخش نفت و گاز

شبکه خبری روسیا الیوم امروز در گزارشی به همکاری ایران و روسیه در بخش نفت و گاز پرداخته است. در این گزارش آمده است: دولت ایران از شرکتهای روسی فعال در زمینه انرژی تقاضا کرده به سرمایه گذاری در میادین نفت و گاز این کشور بپردازند.

بنابراین گزارش، ایران با داشتن 157 میلیارد بشکه نفت و یکی از موسسان سازمان اوپک در نظر دارد میزان تولید نفت خود را به 5 میلیون بشکه در روز برساند.

این شبکه خبری با اشاره به تعداد زیاد میادین نفتی ایران که در آنها سرمایه گذاری انجام نشده، احتمال داد که ایران در راستای تسهیل سرمایه گذاری شرکتهای روسی، تدابیری ویژه و تشویقی برای آنها درنظر بگیرد.

- امروز در رسانه های عربی طرح ساخت 16 نیروگاه جدید هسته ای در مناطق مختلف ایران و اظهارات روز گذشته "سعید جلیلی" دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره پایبندی کشورمان به حقوق هسته ای خود در دور جدید مذاکرات با 1+5 مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

کد خبر 2004970

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha