۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۰۱

آغاز کنگره جهانی موبایل از فردا /

تازه ترین فناوریهای موبایلی در راهند/ ادغام صنایع وایرلس با تمام فناوریها

تازه ترین فناوریهای موبایلی در راهند/ ادغام صنایع وایرلس با تمام فناوریها

وقتی که صنایع مهم وایرلس جهان از فردا 25 فوریه ( 7 اسفند) برای برگزاری کنگره چهار روزه موبایل در بارسلون اسپانیا گردهم جمع شوند، تلفنهای همراه جای خود را به تمام فناوریهای جدیدی می‌دهند که با استفاده از آنها کارکردها و عملکرهای باورنکردنی را از خود به جا می گذارند.

به گزارش خبرنگار مهر، کنگره جهانی موبایل به عنوان بزرگترین نمایشگاه تجاری موبایل جهان طی روزهای 25 تا 28 فوریه (7 تا 10 اسفند) در بارسلون اسپانیا برگزار می شود و بسیاری از شرکتهای جهان در عرصه صنایع وایرلس در این نمایشگاه شرکت می کنند.

از این رو نگاهی به انتظارات کارشناسان و تحلیلگران حوزه فناوری از نمایشگاه امسال داشته تا مشخص شود که این دستگاه های هوشمند امسال چه نوع عملکردهایی از خود به نمایش می گذارند.

افزایش تعداد فناوریهای مرتبط با سلامت و ورزش

گجتها با هدف کمک به کاربران برای حفظ تناسب اندام ماه گذشته در مقوله محصولات مهم نمایشگاه محصولات مصرفی الکترونیک در لاس وگاس قرار گرفتند و اکنون انتظار می رود همین روند به بارسلون هم کشیده شود و یکی از راهروهای کنگره جهانی موبایل به برنامه های اجرایی و گجت سازانی اختصاص دارد که تلاش می کنند فناوری را با بهداشت و ورزش ترکیب کنند.

بسیاری از فروشندگان سخت افزار و نرم افزار در این کنگره حضور می یابند و حضور شرکتهای تجاری علاقمند به صنایع بهداشتی و سلامتی و یافتن راه های جدید برای استفاده از فناوری نیز از دیگر موارد قابل انتظار است. برای مثال می توان به این مسئله اشاره کرد که چگونه ارتباطات موبایل می تواند به ارائه خدمات بهداشتی بهتر در زمانی که فجایع طبیعی رخ می دهد کمک کند، یا اینکه چگونه فناوری موبایل می تواند به جلوگیری از مشکلاتی چون دیابت کمک کند. در این نمایشگاه نمایش سخت افزارهایی که به تلفنهای همراه متصل می شوند تا چربی بدن، تنفس و یا خواب درمانی کنند نیز به نمایش گذاشته می شود.

برنامه های اجرایی برای هر مناسبتی

از آنجا که کنگره جهانی موبایل یک سکوی پرتاب مهم برای سخت افزارهای جدید است، بسیاری از توسعه دهندگان برنامه های اجرایی این گردهمایی را فرصتی برای نمایش آخرین دستگاه های مرتبط با تلفنهای همراه می دانند. این برنامه های اجرایی برای تمام دستگاه های موبایل چون اندروید، iOS و ویندوز فون 8 و سایر سیستمهای عامل همه جا در این کنگره به چشم خواهند خورد اما در مقوله های سرگرمی، امنیتی و برنامه های متصل با اینترنت که دستگاه های موبایل را به کنترل از راه دور سایر دستگاه ها تبدیل می کند بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.

فروشندگان برنامه های اجرایی مشتاقانه نشان می دهد که چگونه برنامه های اجرایی آنها می تواند با دستگاه های مختلف کار کند تا یک فضایی کاملا متصل به هم ایجاد شود. یکی از جاذبه های کنگره امسال شهر متصل GSM ( سامانه جهانی ارتباطات تلفن همراه) است، یک خیابان شهری واقعی با اتومبیل، دفاتر، سالن شهرداری، فروشگاه، فروگاه های تلفنهای همراه، ابزارهای الکترونیک، هتل و رستوران. تمام تکه های این شهر به وسیله برنامه ها اجرایی تلفنهای همراه به هم متصل هستند و ساکنان می توانند به عنوان یک واحد هوشمند با هم در تماس باشند. سامانه جهانی ارتباطات تلفن همراه اعتقاد دارد که یک شهر موبایلی ، دسترسی مردمی که در آن زندگی می کنند را به اطلاعات شهری تسهیل می کند.

در جبهه سرگرمیهای موبایلی، انتظار می رود برنامه های اجرایی ارائه شوند که می تواند محتوای درحال پخش را وارد دستگاه موبایل خود کرده و خود برای تلویزیونش محتوا تولید کند. از سوی دیگر برنامه های واقعیت افزوده نیز می تواند در این قسمت از کنگره نقشی برعهده بگیرد.

ارائه برنامه های اجرایی که دستگاه ها و لوازم خانگی و دستگاه های امنیتی را هم متصل می کند و برای مثال برای کاربر سیستم هشدار و سیستم امنیتی با کنترل از راه دور فراهم می کند تا زمانی که دور از خانه هستید بتوانید با در دست داشتن تبلت و یا تلفن هوشمند دمای خانه و بهره وری انرژی آن را کنترل کنید.

اتومبیل در نمایشگاه موبایل

اتومبیلها به آرامی اما بی تردید راه خود را به تجارت فناوری سراسر جهان باز خواهند کرد. در نمایشگاه امسال کالاهای مصرفی الکترونیک لاس وگاس شاهد ورود دو شرکت اتومبیل سازی مهم بودیم و در کنگره جهانی موبایل نیز شاهد خواهیم بود که چگونه دنیای موبایل چالش ارائه برنامه های اجرایی به اتومبیلها را حل و فصل می کند.

تاکنون حضور دو شرکت اتومبیل سازی فورد و جنرال موتور طرحهای خود را برای ادغام برنامه های اجرایی توسعه دهندگان در اتومبیلها اعلام کرده اند. جدا از این دو شرکت، با سایر راه ها برای ادغام دستگاه های موبایل در وسائل نقلیه رو به رو می شویم که در میان آنها می توان به پد شارژ بی سیم تویوتا آوالون 2013 اشاره کرد.

هزاران تبلت و تلفن هوشمند

بی تردید این کنگره جهانی بیش از هر چیز دیگری شاهد معرفی مدلهای جدید تلفن سازان خواهد بود. سونی ایکس پریا Z در نمایشگاه لاس وگاس معرفی شد و براساس شایعات تبلت ایکس پریا نیز در کنگره جهانی موبایل ارائه می شود.

این کنگره بدون رونمایی از تعداد کثیری از تلفنهای هوشمند و تبلتهای یک کنگره واقعی نخواهد بود. درحالی که در نمایشگاه لاس وگاس تعداد تلفنها و تبلتهای معرفی شده بسیار معدود بود و انتظار می رود که در کنگره امروز از ال جی گرفته تا سونی مدلهای جدید معرفی و رونمایی می شوند.
 

کد خبر 2005053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha