۶ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۰

تابش در صحن علني مجلس:

قطعي آب انتقالي به يزد اقدامي غيرقانوني بود

قطعي آب انتقالي به يزد اقدامي غيرقانوني بود

يزد - خبرگزاري مهر: نماينده مردم اردكان در مجلس شوراي اسلامي گفت: قطعی آب انتقالی به استان یزد اقدامی ساختارشکنانه و غیر قانونی است.

به گزارش خبرگزاري مهر، محمدرضا تابش در نشست علي امروز مجلس با اشاره به بی ‌آبی شدید در استان یزد به دلیل اقدامی ساختارشکنانه و غیر قانونی، خواستار حل هر چه سریع‌تر این موضوع شد.

وي با استناد به اصل ۴۵ قانون اساسی عنوان كرد: بر اساس قانون اساسی، ثروت‌های عمومی در اختیار حکومت اسلامی است تا طبق منافع عامه هزینه شود اما چند روزی است که استان دارالعباده یزد در عطش بی‌آبی می‌سوزد.

تابش عنوان كرد: یزد مردمان نجیب و شریفی دارد که با اراده استوار خود کویر سخت را رام کردند و در عرصه‌های حیات سیاسی و اجتماعی کشور نقش‌آفرین بودند اما به دلیل اقدامی ساختارشکنانه و غیر قانونی بی‌آب شده‌اند.

وی با بیان اینکه این اقدام غیر قانونی به کشاورزان نسبت داده شده، تصریح کرد: این امور از ساحت کشاورزان متوکل به خدا دور است و با توجه به اینکه استان یزد از منابع آب شرب بی‌بهره است و شوری آب یزد از حد متعارف بالاتر است، باید اقدامی عاجل در این زمينه صورت گیرد.

تابش یادآور شد: بی‌توجهی به این امر بحران اجتماعی و پیامدهای سوء امنیتی در پی خواهد داشت و از هیئت رئیسه و مسئولان اجرایی می‌خواهم با این اقدام ساختارشکنانه برخورد کنند و هر چه زودتر روند آب‌رسانی به یزد عادی شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری که تأمین‌کننده آب استان یزد است و موضع به‌جایی در این زمينه داشتند تشکر کرد و از نمایندگان استان اصفهان خواست از جریان وصل آب و بر مدار قانون قرار گرفتن آن حمایت کنند.

سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ وی گفت: باید در چارچوب قانون و تعامل همکاران مجلس و مسئولان ذیربط این مسئله اجتماعی حل شود.

کد خبر 2005152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha