۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۰۷

دومین پروژه 35 ماهه پارس‌جنوبی راه اندازی شد

دومین پروژه 35 ماهه پارس‌جنوبی راه اندازی شد

با ورود به سی و سومین ماه توسعه 35 ماهه فازهای پارس جنوبی، یکی از طولانی ترین خطوط لوله زیر دریایی انتقال گاز ترش در خلیج فارس راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با ورود به سی و سومین ماه امضای قرارداد توسعه فازهای 35 ماهه میدان پارس جنوبی، عملیات اجرایی دومین پروژه 35 ماهه این میدان مشترک گازی به پایان رسید.

بر این اساس پس از بهره برداری از خط 400 کیلوولت دومداره ارتباطی نیروگاه متمرکز عسلویه به پالایشگاه‌های گاز به عنوان اولین طرح 35 ماه توسعه این میدان مشترک گازی، عملیات ساخت، نصب و بهره برداری از بزرگترین خط لوله انتقال گاز ترش هم در خلیج فارس به پایان رسید.

حمیدرضا مسعودی مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی با اشاره به اتمام عملیات لوله گذاری دریایی فاز 19 پارس جنوبی در خلیج فارس، گفت: این عملیات لوله گذاری به طول 231 کیلومتر در خلیج فارس به اتمام رسیده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه بزرگ لوله گذاری دریایی بدون حادثه و تاخیر توسط پیمانکاران ایرانی انجام شده است، اظهار داشت: این پروژه دریایی در 2 فاز طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اتمام فاز اول عملیات لوله گذاری شامل لوله خط اول 32 اینچ انتقال گاز ترش و خط لوله 4 اینچ گلایکول به طول 115 کیلومتر  در آبان ماه سالجاری، بیان کرد: عملیات لوله گذاری دومین خطوط انتقال 32 اینچ گاز ترش و 4 اینچ انتقال گلایکول از پالایشگاه خشکی تا محل نصب سکوهای تولیدی به طول 115 کیلومتر هم 6 اسفند ماه به پایان رسید.
 
در تمامی مراحل طراحی، اجرای  پوشش بتونی، نصب و اجرای عملیات لوله گذاری و سامانه حفاظت در برابر خوردگی این خطوط لوله گاز از آخرین استانداردهای معتبر و روش‌های نوین جهانی در صنایع نفت و گاز استفاده شده است.

به گزارش مهر، هدف از طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبي تولید روزانه 50 ميليون مكعب گاز، 7.7 هزار بشكه ميعانات گازي و 400 هزار تن گوگرد، سالانه 1.1 ميليون تن گاز مايع و يك ميليون تن گاز اتان برای تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

در این مگا پروژه طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 21 حلقه توصیفی و توسعه‌ای، چهار سکوی اصلی، 231 کیلومتر خطوط لوله زیر دریایی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 2005830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha