۸ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۴۵

در نامه الماسخاله به کفاشیان؛

انتقاد از دوگانگی در رفتار كميته انضباطی و دپارتمان داوری فوتبال

انتقاد از دوگانگی در رفتار كميته انضباطی و دپارتمان داوری فوتبال

رئیس هیات فوتبال استان گیلان با ارسال نامه‌ای به رئیس فدراسیون فوتبال از وجود دوگانگی در رفتار كميته انضباطی و دپارتمان داوری ابراز گلایه کرد و از انتخاب داوری که با اشتباهاتش زمینه محرومیت داماش را فراهم کرد به عنوان داور بازی آلومینیوم و پرسپولیس انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی هیات فوتبال استان گیلان، در بخش ابتدایی نامه قربانعلی الماسخاله رئیس هیات فوتبال استان گیلان خطاب به علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال آمده است: لیگ برتر 92-91 به جهت سقوط 1+4 و كاهش حضور تیم‌ها در لیگ 93-92 به خودی خود تنش‌ها و استرس‌ها را بالا برده در این بین نزدیک بودن امتیازات تیم‌های صدرنشین و قعر نشین حساسیت‌ها را دوچندان کرده است.

در ادامه این نامه می‌خوانید: از طرفی مشكلات اقتصادی باشگاه‌های حاضر در لیگ برتر اعم از دولتی و خصوصی و عدم تعهدات مالی فشارهای عدیده‌ای را نیز به سمت بازیكنان و دست اندركاران تیم‌ها تعمیم داده است. در این فضای سنگین و پرفشار و اضطراب كه بر قاطبه كارگزاران فوتبال كشور سایه افكنده است، هرگونه بی‌دقتی، مساحمه و كوتاهی موجبات افزایش معضلات و ایجاد بحران خواهد کرد.

در بخش دیگری از این نامه نوشته شده است: رجاء واثق دارم مجموعه جامعه داوری فوتبال كشور خاصه عزیزان زحمتكش حاضر در دپارتمان داوری فدراسیون که از عزت نفس و سلامت اخلاقی برخور دارند، لیكن ضعف‌های مفرط و اشتباهات فاحش برخی از داوران در این شرایط حساس و عدم مداقه نظر در چیدمان قضاوت لیگ موصوف موضوع قابل ملاحظه‌ای است كه غیر متعارف پیشگیری شود.

الماسخاله با اشاره به پایان دیدار ملوان و داماش در نامه خود آورده است: پس از پایان مسابقه ملوان و داماش در بندرانزلی به شخصه چهره بر افروخته حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون و ناظر ویژه داوری مسابقه را دیده و از نكوهش ایشان به آقای صالحی داور مسابقه مطلع گشتم، داوری كه با تصمیمات غلط و اشتباهات مشهود ایشان باعث جنجال در این مسابقه شد و النهایه موجبات محرومیت داماش از حضور تماشاگر در بازی خانگی را فراهم ساخت.

در ادامه این نامه آمده است: اجرای این حكم دادگاه فوتبال در هفته‌ای رقم خورد كه احمد صالحی به‌عنوان قاضی مسابقه پرسپولیس و آلومینیوم بندر عباس كه پخش مستقیم كشوری و فرامرزی داشت، برگزیده شدند. (یكی محرم و آن دیگری دست خوش!) از این پارادوكس و دوگانگی در عملكرد بعنوان متولی فوتبال گیلان و زیر مجموعه فدراسیون و عضوی از اعضای خانواده فوتبال چگونه می‌‎توان از آن دفاع کرد!؟

در بخش پایانی نامه رئیس هیات فوتبال استان گیلان هم می‌خوانید: آقای كفاشیان بعنوان یكی از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال كه اعتقاد قلبی به حضرتعالی و ریاست و قاطبه زحمتكشان معزز سازمان لیگ كمیته انضباطی و دپارتمان داوری دارم، متمنی است با عنایت به حساسیت‌های برشمرده دستور فرمائید مسئولین ذیربط با دقت نظر و ملحوظ نظر قرار دادن جمیع جهات و بنظور دفاع از اعتبار فوتبال كشور هفته‌های پایانی لیگ برتر را یا نگرشی عدالتمند مدیریت کنند.


 

کد خبر 2006495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha