۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۴۸

جنبش عدالتخواه دانشجویی:

اعطای اسکار به "آرگو" ادامه سیاست سلطه‌جویی آمریکا بود

اعطای اسکار به "آرگو" ادامه سیاست سلطه‌جویی آمریکا بود

هیئت داوران جنبش عدالتخواه دانشجویی در بیانیه‌ای آورد: اعطای اسکار به "آرگو" در جهت سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر، هیئت داوران جنبش عدالتخواه دانشجویی طی بیانیه‌ای اعطای جایزه‌ اسکار به فیلم ضد ایرانی "آرگو" را نشان‌دهنده مقاصد اصلی امپراتوری هالیوود در مقابل جمهوری اسلامی دانستند.

متن کامل بیانیه هیئت داوران جنبش عدالتخواه دانشجویی متشکل از محمد نظمی، احمد آذرسا، مسعود غزنچائی، صالح کاهانی و مریم ماهانی در جشنواره‌ فیلم فجر به شرح زیر است:

روز گذشته مهم‌ترین جایزه سینمایی ایالات متحده آمریکا در حالی به فیلم ضد ایرانی "آرگو" اعطا شد که متخصصان و صاحب‌نظران درباره شایستگی این فیلم برای جوایز قبلی نیز تردید داشتند و آن‌ را از نظر فنی متوسط ارزیابی می‌کردند.

اما اعطای جایزه اسکار به "آرگو" نشان داد که ارزش‌های هنری و فنی در مناسبات گردانندگان امپراتوری هالیوود، تنها شعار و پوششی خوش‌سیما برای مضامین و مقاصد سیاسی مدنظرشان است و هرجا که لازم باشد، فیلم‌هایی بی‌مایه و کم‌مایه را با بوق‌های تبلیغاتی خود بزرگ و با اهمیت جلوه می‌دهند.

اعطای این جایزه توسط بانوی اول کاخ سفید، آرزوی موفقیت کارتر -رئیس‌جمهور اسبق آمریکا- و جان کری -وزیر امور خارجه این کشور- برای این فیلم در اسکار بر هر بیننده منصفی آشکار می‌سازد که این انتخاب در جهت سیاست‌های سلطه‌طلبانه آمریکا در قبال جمهوری اسلامی صورت گرفته و هالیوود همچون گذشته قصد دارد چهره‌ای غیرواقعی و زننده از ملت ایران برای افکار عمومی جهان تصویر کند تا هموارکننده اقدامات استعماری دولت آمریکا علیه ایران اسلامی در عرصه جهانی باشد.

همان‌گونه که رهبر انقلاب چند روز پیش از اعطای این جایزه فرمودند، سیاست و هنر در غرب به هیچ وجه جدا نیستند و چه بسا مکمل هم و در یک راستا قرار گرفته‌اند و چه خوار و کوته‌نظرند برخی شبه‌روشنفکرانی که در کشور اسلامی‌مان، سر در آخور غرب دارند و در تلاش برای رسیدن به هنر برای هنر و پاک‌سازی هنر از سیاست‌اند.

در میان این تهاجم و شبیخون همه‌جانبه فرهنگی، انتظار تلاش روزافزون از مسئولان عرصه فرهنگ و هنر ایران‌ اسلامی می‌رود تا با شناخت و عمل هرچه دقیق‌تر در این عرصه، زمینه را برای مقابله هرچه بهتر توسط هنرمندان متعهد به اسلام و انقلاب عزیز فراهم آورند تا پاسخی شایسته و در خور ملت ایران و در سطح جهانی به این‌گونه اهانت‌ها داده شود.

 

کد خبر 2007052

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha