۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۱

چاپ دوم «فرهاد که باشی همه چیز شیرین است» به کتابفروشی‌ها آمد

چاپ دوم «فرهاد که باشی همه چیز شیرین است» به کتابفروشی‌ها آمد

چاپ دوم کتاب «فرهاد که باشی همه چیز شیرین است» شامل مجموعه‌ای از داستان‌ها و حکایت‌های کوتاه عاشقانه با گردآوری و نگارش سعید گل‌محمدی توسط انتشارات فرهنگ اندیشمندان منتشر به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب حدود 140 داستان و حکایت را به همراه نتیجه‌گیری‌های اخلاقی در بر می‌گیرد که تعدادی از آنها نوشته گل‌محمدی بوده و باقی آنها توسط وی گردآوری و ترجمه شده‌اند. نتیجه‌گیری‌های اخلاقی هم همراه با سخنان بزرگان و مشاهیر جهان درج شده‌اند.

در توصیف کلی، کتاب «فرهاد که باشی همه چیز شیرین است» چنین توصیف شده است: مجموعه‌ای از حکایات، جملات و اشعار الهام‌بخش برای برافروختن شعله‌های عشق، محبت و مهرورزی درون انسان‌ها منتشر شده است.

بعد از یادداشت نویسنده بر ابتدای کتاب، «یکی شدن یا عاشق شدن»، «نامه چارلی چاپلین به دخترش»، «از دولت عشق»، «عشق به زبان کودکان»، «عشق مولانا»، «رازهای عشق»، «معنی واقعی دوست‌داشتن»، «دادگاه عشق»، «نهایت عشق»، «معلم عاشق و تاثیر او در ...»، «عشق را همیشه از عاشق بیاموز»، «عشق در بیمارستان» و «ببر گرسنه» عنوان داستان‌هایی هستند که از پی می‌آیند.

«مسافرت»، «تفاوت عشق با ازدواج»، «ساده‌ترین جمله تاثیرگذار»، «همسفر»، «عشق به قدرت یا قدرت عشق»، «شربت عشق»، «اگر کریستف کلمب ازدواج کرده بود!»، «عشق، پرواز قناری در باران است»، «محبتی که ابراز نشد!»، «عشق و ازدواج»، «عشق بی‌قید و شرط»، «و این عشق است...» و .... نیز نام برخی از داستان‌های این کتاب هستند.

داستان «عمر کوتاه و غفلت» را از این کتاب می‌خوانیم:

جیرجیرک به خرس گفت: عاشقت شدم. خرس گفت: الان وقت خواب زمستانی است، وقتی بیدار شدم درباره‌اش صحبت می‌کنیم. وقتی بیدار شد، جیرجیرک را ندید. خرس نمی‌دانست جیرجیرک‌ها سه روز بیشتر عمر نمی‌کنند.

داستان «من تو هستم» هم در ادامه می‌آید:

روزی مجنون با هزاران شوق و آرزو به در خانه لیلی آمد و در زد. صدای لیلی را شنید که می‌پرسید: کیست؟ مجنون گفت: منم، در را باز کن! اما لیلی در را باز نکرد! مجنون رفت و روزها در بیابان با آه و فغان سپری کرد که چرا لیلی‌اش چنین کرده است. تا این که باز به در خانه لیلی رفت و باز هم در زد.

لیلی پرسید: کیست؟

مجنون جواب داد: تو ام!

و درب منزل گشوده شد.

این کتاب با 232 صفحه، شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 8 هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 2007796

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha