۱۰ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۵

آموزش وپرورش در 7 روز؛

تکذیب حذف ششم ابتدایی از سال آینده/ عیدی معلمان پرداخت شد

تکذیب حذف ششم ابتدایی از سال آینده/ عیدی معلمان پرداخت شد

پرداخت عیدی فرهنگیان، تکذیب حذف پایه ششم ابتدایی،تشکیل انجمن اولیا و مربیان ویژه کلاس های درس، بررسی سرانه و نوسازی مدارس در جلسه کمیسیون آموزش، مخالفت حاجی بابایی با ورود موبایل به مدارس و ... از مهمترین اخبار حوزه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار مهر، این هفته رئیس سازمان انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش از تشکیل انجمن اولیا و مربیان به تفکیک هر کلاس در مدارس کشور خبر داد.

به گفته فرشته حشمتیان، بسیاری از والدین زمانیکه انتخابات انجمن اولیا و مربیان به اتمام می رسد، دیگر حضور موثری در مدارس ندارند و گمان می کنند تنها برای مسائل مادی باید به مدرسه بیایند.این در حالی است که براساس سند تحول بنیادین، مشارکت معلم و والدین می تواند نقش موثری در تربیت اسلامی دانش آموز داشته باشد و به همین دلیل تصمیم گرفته شد که علاوه بر تشکیل انجمن اولیای مدارس، انجمن اولیا و مربیان کلاس ها نیز به تفکیک ایجاد شود.

با تشکیل انجمن اولیا و مربیان هر کلاس، والدین به موضوعات و مشکلات فرزندان خود در داخل مدارس آشنا شده و می توانند به مربیان پرورشی در برطرف کردن مشکلات دانش آموز کمک کنند.

تحول در درس تربیت بدنی

درس تربیت بدنی که تا پیش از این به عنوان یکی از دروس نه چندان جدی در مدارس تلقی می شد، این روزها دچار تحولات جدی شده است و دانش آموزان موظف به یادگیری رشته ورزشی خاصی در مدارس هستند.

به گفته بابویی، مدیر کل تربیت بدنی و فعالیت های ورزشی آموزش و پرورش تربیت‌بدنی از نظر سازوکارها، برنامه‌ریزی‌ها و نیروی انسانی در حال تحول است و نتایج درخشانی نیز در راه است.

وی افزود: با تخصصی شدن رشته های ورزشی در هر پایه، خانواده ها به تدریج به اهمیت این درس پی برده و امروز شاهد تحول در درس تربیت بدنی و آموزش های تخصصی به دانش آموزان در مدارس هستیم.درس تربیت بدنی تنها درسی است که می تواند یک معیار اندازه گیری برای سلامت دانش آموزان باشد و چنانچه نمره دانش آموز در این درس 20 شود، به این معناست که آن دانش آموز از نظر قلب و عروق و قدرت عضلانی و جسمانی مشکل خاصی ندارد.

پرداخت عیدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته

در آخرین ماه سال رئیس مرکز اطلاع رسانی آموزش و پرورش از پرداخت عیدی فرهنگیان بازنشسته و شاغل خبر داد.

علی فرهادی در این زمینه توضیح داده است: عیدی فرهنگیان شاغل و بازنشسته پرداخت شده است وپرداخت پاداش پایان خدمت ماه های بهمن و اسفند نیز در حال پیگیری است.

به گفته وی، البته آموزش و پرورش اضافه تدریس فرهنگیان شاغل درباره ماه های آبان، آذر و دی ماه پرداخت شده است و آموزش و پرورش هیچ بدهی در این زمینه به فرهنگیان ندارد.حقوق فرهنگیان در ماه آخر سال براساس زمان مشخص شده به آنها پرداخت می شود و هیچگونه کمبود مالی در این زمینه وجود ندارد.

تکذیب حذف ششم ابتدایی

در شرایطی که آموزش و پرورش برنامه ریزی گسترده ای برای ایجاد پایه ششم ابتدایی کرده است و وزیر آموزش و پرورش هم معتقد است که باید مقطع ابتدایی افزایش پیدا کند، برخی از مدیران مدارس شهر تهران خبر از حذف این پایه از مدارس می دهند.

این موضوع اما به شدت از سوی ابراهیم سحرخیز معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش تکذیب شده اس.

او می گوید:« کلاس ششم ابتدایی بر اساس سند تحول بنیادین به مقطع ابتدایی اضافه شده است و هیچ برنامه ای برای حذف این مقطع از مدارس وجود ندارد. مگر می‌شود که یک وزارتخانه با تلاش و کوشش و پشتوانه علمی محققان و کارشناسان اقدام به اضافه کردن یک پایه به مقطع ابتدایی کند اما تنها یکسال پس از اجرا اقدام به جمع آوری آن کند.»

به گفته سحرخیز، مقطع ابتدایی یکی از حساس ترین مقاطع است که در تمام دنیا نیز عمده توجه سیستم آموزشی کشور به این مقطع است و با توجه به کاستیهایی که در مقطع پنجم ابتدایی وجود داشت، وزارت آموزش و پرورش پس از تحقیقات بسیار تصمیم به ایجاد پایه ششم ابتدایی کرد.

مخالفت حاجی بابایی از ورود موبایل به مدارس

در شرایطی که هنوز استفاده از موبایل دانش آموزی بین کارشناسان آموزش و پرورش مورد نقد و بررسی است، وزیر آموزش و پرورش معتقد است که با ورود موبایل به مدارس مخالف است و فروش سیم کارت‌های رایگان تخلف بود که جلوی فروش این سیم کارت‌ها را گرفتیم.

وی در خصوص بودجه سال آینده وزارتخانه متبوعش و میزان رشد آن گفت: بودجه سال آینده آموزش و پرورش را ما پیشنهاد نمی‌دهیم و باید در مجلس مشخص شود که هنوز مشخص نشده است.

نهایی شدن امتحانات کار و دانش

مدیرکل فنی حرفه‌ای و کار و دانش آموزش و پرورش با اشاره به قانون حذف کنکور اعلام کرد: برای ثبت سابقه تحصیلی دانش‌آموزان "کار و دانش"، از امسال «امتحان نهایی» در یکی از دروس این شاخه برگزار شود.

به گفته محمد شریف‌زاده تمامی دانش‌آموزان متوسطه و فنی حرفه‌ای با توجه به برگزاری امتحان نهایی در برخی دروس، دارای سابقه تحصیلی هستند، اما با توجه به اینکه در سال‌های گذشته امتحانات شاخه کار و دانش نهایی نبوده، برای آمادگی دانش‌آموزان این رشته تحصیلی برای حذف کنکور، مقرر شده در صورتی که شورای عالی آموزش و پرورش مصوب کند، امتحانات یکی از دروس کار و دانش نیز به صورت نهایی برگزار شود.

وی افزود: دفتر کار و دانش با همکاری شورای عالی آموزش و پرورش باید تا پایان اسفند ماه جاری این درس را نهایی و آن را به دانش‌آموزان و معلمان شاخه کار و دانش اعلام کنند تا دانش‌آموزان آمادگی کامل برای برگزاری امتحانات پایان سال را داشته باشند.

کد خبر 2007996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha