۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۵۳

سخنگوی کمیسیون قضائی مجلس؛

تحلیل و نقد حکم پرونده فساد بانکی بی فایده است/تسریع در اجرای حکم

تحلیل و نقد حکم پرونده فساد بانکی بی فایده است/تسریع در اجرای حکم

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: افرادی که به تحلیل حکم متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی می‌پردازند، مسیر منطقی را طی نمی‌کنند.

محمدعلی اسفنانی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص برخی اظهارنظرها درباره حکم متهمان فساد بزرگ بانکی اظهار داشت: مصادیق افساد فی الارض در قانون مشخص شده است و دادگاه بدوی چهار تن از متهمان پرونده فساد بزرگ بانکی را پس از چند جلسه محاکمه و بر اساس این مصادیق به اعدام محکوم کرد. این حکم در دیوان عالی کشور هم تایید شد. با تایید حکم اعدام در دیوان عالی کشور دیگر فضایی برای تحلیل یا نقد این حکم وجود ندارد و افرادی که به دنبال پرداختن به این موضوع هستند مسیر منطقی را طی نمی کنند.

وی افزود: در خصوص اجرای حکم نیز چند نکته مهم است. هر جرمی بر اثر شدت و ضعف، اثر روانی قابل توجه ای در جامعه دارد. در اجرای حکم نیز باید اثر تنبیهی لحاظ شود. در جرایمی که امنیت جامعه بهم ریخته شده است اجرای حکم باید سریع صورت گیرد و در کمترین زمان ممکن مجرمان به سزای عمل خود برسند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: از سوی دیگر باید در صدور و اجرای حکم دقت لازم را داشت و همه چیز را قربانی سرعت نکرد. در خصوص اجرای حکم متهمان فساد بانکی بزرگ در ملاءعام نیز، ناظر جامعه به اثربخشی آن توجه می کند و در صورتی که اجرای حکم در ملاءعام دارای اثربخشی بالایی باشد، زمان و مکان آن را با توجه به مصالحی انتخاب می کند و حکم در مقابل دیدگان مردم انجام می‌شود.

کد خبر 2009177

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha