۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۱۲

اخبار نيشابور/

تصادف در جاده نیشابور به تربت‌حیدریه هفت نفر مصدوم به‌ جا گذاشت

تصادف در جاده نیشابور به تربت‌حیدریه هفت نفر مصدوم به‌ جا گذاشت

نيشابور - خبرگزاري مهر: تصادف در جاده نیشابور به تربت‌حیدریه هفت نفر مصدوم به‌جا گذاشت، دستگيري سه قاچاقچی اشیای عتیقه حین حفاری شبانه و ... از عناوين اخبار نيشابور است.

به گزارش خبرگزاري مهر، سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور از تصادف دو پراید در جاده نیشابور به تربت‌حیدریه و مصدوم شدن هفت نفر خبر داد.

محمد‌ حسن کمال‌الدینی اظهار كرد: این حادثه در حوالی کشتارگاه مرغ این جاده اتفاق افتاد که دو دستگاه آمبولانس پایگاه دو و یک شهری به محل اعزام شدند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: امدادگران اورژانس پس از انجام اقدامات اولیه، بستن شکستگی‌ها و آتل‌گیری مصدومان را به بیمارستان 22 بهمن و حکیم این شهرستان برای درمان اعزام کردند.

سه قاچاقچی اشیای عتیقه حین حفاری شبانه در نیشابور دستگیر شد

فرمانده انتظامی نیشابور گفت: سه قاچاقچی اشیای عتیقه حین حفاری شبانه با سرعت عمل ماموران این شهرستان دستگیر شدند.

محمد‌حسن امیری اظهار كرد: ماموران پاسگاه انتظامی فدیشه در پی کسب خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از تپه‌های  باستانی حوزه استحفاظی این شهرستان، موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی نیشابور بیان كرد: با حضور ماموران در محل، سه متهم جوان دستگیر شدند و در بازرسی از محل ابزار و آلات حفاری از قبیل دستگاه برق، دستگاه حفاری از نوع هلتی و ... کشف و ضبط شد.

امیری اظهار کرد: با اقرار متهمان مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز به‌منظور پیدا‌کردن گنج و عتیقه پرونده‌ای تشکیل شد و متهمان برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شدند.

نمایشگاه گروهي "نقاش‌باشي‌ها" در نیشابور برپا شد

مسئول مجتمع‌هاي فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور از برپایی نمایشگاه گروهي "نقاش‌باشي‌ها" در محل نگارخانه کمال‌الملک این اداره خبر داد.

حميد‌رضا آتشي اظهار كرد: این شهرستان داراي توانمندی‌های زیاد در رشته‌هاي مختلف هنري است که سبب جذب هنرمندان از شهرهای دیگر شده است و آن هم به علت مردم هنردوست اين ديار است.

مسئول مجتمع‌هاي فرهنگي و هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور بیان كرد: اين نمايشگاه با اهتمام هنرمندان نقاش و كانون بسيج هنرمندان نيشابور در معرض ديد عموم قرار گرفته است.

آتشي گفت: نمايشگاه "نقاش‌باشي‌ها" شامل 50 تابلو است كه ده تابلو از احمد كاشكي و 40 تابلوی دیگر اثر 27 هنرجوي وي و در ابعاد 50 * 35 تا70  * 100 است.

هشت هزار مترمکعب از راه‌های نیشابور در پاییز امسال لکه‌گیری شد

معاون مدیرکل استان و رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور از اجرای هشت هزار و 300 مترمکعب عملیات لکه‌گیری آسفالت در سه ماهه پاییز در راه‌های این شهرستان خبر داد.

محمد دهباشیان اظهار كرد: احداث سه کیلومتر محور روستایی شوررود- آستایش و دو کیلومتر راه روستایی دستفشاد از مهمترین اقدامات این دوره زمانی بوده است.

معاون مدیرکل استان و رئیس اداره راه و شهرسازی نیشابور بيان كرد: همچنین در این مدت در چهار هزار و 500 مترمربع از محور روستایی فیلخانه و محورهای بین شهری نیشابور- مشهد و نیشابور- سبزوار، عملیات تسطیح شانه‌ها و تنظیم قنوها انجام شد.

دهباشيان افزود: اصلاح، تسطیح و شن‌ریزی چهار کیلومتر از راه روستایی میانتو و 200 متر راه روستایی داس، 25 کیلومتر تسطیح و 500 مترمکعب شن‌ریزی راه روستایی سنگونی نیز در این دوره زمانی صورت گرفت.

معلم قرآن نيشابور به لقاء‌الله پيوست

معلم قرآن، استاد اخلاق و روحاني مردم‌دار نيشابور حجت‌الاسلام علي‌رضا توحيدي بر اثر عارضه ريوي به ديدار حق شتافت.

توحيدي در سال 1308 در خانواده‌‌اي مذهبي و اهل علم در نيشابور متولد شد.

وي كه تربيت‌يافته مكتب اهل بيت(ع) بود از همان اوان كودكي جزء ارادتمندان به اين خاندان بود و علاقه فراوانی حضرت فاطمه‌زهرا(س) داشت كه در طول زندگي با تاسي به اين بانوي بزرگ اسلام توانست خدمات ارزنده‌اي را در راه اشاعه فرهنگ ناب محمد(ص) انجام دهد.

این معلم قرآن پس از پايان دوره ابتدايي در حوزه علميه تحصيلات حوزوي را آغاز كرد و پس از گذراندن دروس مقدماتي حوزه برای ادامه تحصيلات تكميلي به مشهد مقدس عزيمت کرد و در آنجا در خدمت استادان مسلم حوزه فقه و فقاهت خراسان آيت‌الله العظمی ميلاني، اديب نيشابوري، آيت‌الله مرواريد و درس اخلاق آيت‌الله ميرزا‌جواد آقا‌تهراني به كسب علم پرداخت و تلمذ کرد.

توحيدي پس از پايان تحصيلات به زادگاهش نيشابور بازگشت و همزمان در حوزه علميه و اداره فرهنگ آن زمان(آموزش و پرورش) در سطح دبيرستان‌ها، دانشسرا، تربيت معلم و دانشگاه‌هاي نيشابور به پرورش شاگردان بسياري اهتمام ورزيد و سال‌هاي متمادي به‌عنوان معلم نمونه انتخاب شد.

وی پس از انقلاب شكوهمند اسلامي در همه مراحل همراه و همگام با مردم بود و با شروع جنگ تحميلي بارها در جبهه‌هاي حق عليه باطل حضور پیدا کرد و در اين راه فرزند برومندش شهيد مجتبي توحيدي را تقديم اسلام كرد.

اين عالم ربانی در طول ساليان متمادي عمر شريفش دروس اخلاق و آموزش قرآن را براي اقشار مختلف مردم نيشابور بيان داشت و نماينده چند تن از مراجع عظام تقليد بود و تاليفاتي تحت عنوان  بررسي محكم و متشابه در قرآن، نخبه‌البيان في ادليه القرآن، تجويد شاهد و سيري در قيام حسيني را در كارنامه خود داشت كه توانست انسان‌هاي وارسته‌اي را تربيت کند.

توحيدي اين روحاني مردم دار، معلم قرآن و استاد اخلاق در 12 اسفند 91 بر اثر عارضه ريوي دار فاني را وداع گفت.

کد خبر 2009451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha