۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۳:۵۵

بررسی سرگذشت زعیم حوزه علمیه قم در «مراجع ثلاث»

بررسی سرگذشت زعیم حوزه علمیه قم در «مراجع ثلاث»

مراجع ثلاث، عنوان كتابی است كه در آن سرگذشت زعیم حوزه علمیه قم بعد از وفات شیخ مؤسس، حضرت آیت الله حائری یزدی در خلال سالهای 1315 الی 1323 بیان شده است.

به گزاری خبرگزاری مهر، مراجع ثلاث، عنوان كتابی است كه در آن سرگذشت زعیم حوزه علمیه قم بعد از وفات شیخ مؤسس، حضرت آیت الله حائری یزدی در خلال سالهای 1315 الی 1323 بیان شده است كه در طی این هشت سال حضرات آیات، سید محمدتقی خوانساری، سید صدرالدین صدر و سید محمدحجت كوه كمری، علاوه بر سرپرستی حوزه علمیه قم به طور مشترك، هر یك متصدی مقام فتوا نیز بودند.

مدارس قدیمی قم، توسط آیت الله حائری، در سال 1301 ساماندهی و با مدیریت ایشان حركت علمی جدیدی آغاز شد. ایشان با آینده نگری و توجه به سرنوشت حوزه، قبل از وفات، مدیران بعد از خود یعنی آیت الله حجت و آیت الله صدر را تعیین نمود كه در آینده و با پیوستن آیت الله خوانساری به آن ها حوزه علمیه به صورت مشترك اداره شد.

كتاب «مراجع ثلاث» توسط دفتر تهيه و تأليف متون و نشريات معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی تهيه و در قالب طرح تجهیز کتابخانه ها و تغذيه فكری روحانيون به دو هزار و 232 کتابخانه شبستان ارسال می شود که از این تعداد یک هزار و 703 کتابخانه روستایی و 529 کتابخانه متخصص حوزه دین است.

كتاب «مراجع ثلاث» نوشته مصطفی قلی‌زاده عليار، توسط مركز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

کد خبر 2011256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha