۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۷:۱۳

فرزانه خواستار شد:

قیمت تمام شده كالاهاي اساسي مازندران اعلام شود

قیمت  تمام شده كالاهاي اساسي مازندران اعلام شود

ساری - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری مازندران، خواستار اعلام قیمت تمام شده کالاهای اساسی استان از سوی نهادهای مرتبط با تنظیم بازار مازندران شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله فرزانه بعد از ظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون تنظیم بازار مازندران، خواستار تعيين قيمت تمام شده كالاهاي اساسي بخصوص گوشت قرمز و مرغ در مازندران شد و افزود : فروش بالاتر از قيمت تمام شده اجناس گران فروشي محسوب مي شود كه با متخلفان برخورد قانوني صورت خواهد گرفت.

وي با اشاره به اينكه مازندران نقش اساسي در تأمين مركبات بويژه پرتقال مصرفي ساير استانهاي كشور را دارد، تصريح كرد: بايد از ظرفيت ساير استان ها در تأمين مواد غذايي هم استاني هاي خود استفاده كنيم تا قيمت تمام شده كالا در مازندران نيز كاهش يابد.

فرزانه، مشاركت صنوف را عامل كاهش قيمت ها اعلام كرد و گفت: با مشاركت بازاريان و اصناف مي توان در كنترل و ثبات بازار موفق بوده و تأثير آن را در جامعه مشاهده كرد.

وی، قيمت برخي اقلام مانند مركبات و ميوجات را تابع عرضه و تقاضا دانست و گفت: با هرگونه افزايش خودسرانه قيمت اقلام برابر قانون برخورد خواهد شد.

معاون استاندار مازندران، بر ايجاد فرآيند تثبيت قيمت اجناس در بازار توسط دستگاههاي متولي تأكيد كرد و گفت: طرح نظارتي ويژه نوروز از 15 اسفند تا 25 فروردين سال آينده در استان فعال خواهد شد تا به شكايات و گزارش هاي مردمي رسيدگي به موقع صورت گيرد.

وي با اشاره به عرضه روزانه 50 تا 60 تن مرغ منجمد به بازار شهرهاي استان ، تصريح كرد : با توجه به تقاضاي بازار تاكنون 1500 تن گوشت مرغ از محل ذخيره سازي به بازار تزريق شد.

فرزانه از راه اندازي نمايشگاه هاي عرضه مستقيم كالا در شهرهاي ساري ، آمل و بابل در روزهاي گذشته خبر داد و افزود : يك هزار تن گوشت قرمز منجمد براي رفع نياز استان در نظر گرفته شده است كه تاكنون نيمي از آن وارد مازندران شده است.

مازندران سه میلیون نفر جمعیت دارد.

کد خبر 2011504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha