۱۵ اسفند ۱۳۹۱، ۹:۱۷

توسط حوزه هنری/

تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس در خراسان شمالی جمع‌آوری می‌شود

تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس در خراسان شمالی جمع‌آوری می‌شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری خراسان شمالی گفت: تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس در خراسان شمالی از سوی این مرکز جمع‌آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم مرادی بیناباج در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی این استان، با تبیین اهداف و چگونگی اجرای طرح جمع‌آوری و انتشار تاریخ شفاهی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، افزود: تمام تلاش ما این است که حوادث ارزشمند و اثرگذار دوران پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، برای آینده ماندگار شود.

وی اظهار داشت: انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از بیشترین وقایع مهم و ماندگار برخوردار است و عرصه‌های بسیار گسترده‌ای را برای جمع آوری و گردآوری آثار متعدد و پرمخاطب پدید می‌آورد.

مرادی به استقبال گسترده عموم مردم از مجموعه‌هایی همچون «دا» با انتشار بیش از 500 هزار نسخه اشاره کرد و افزود: این موضوع نشان می‌دهد که گرایش مردم به این مجموعه‌ها چقدر جدی است و این موضوع رسالت و وظیفه ما را در قبال تدوین چنین مجموعه‌هایی سنگین‌تر می‌کند.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی بیان زوایای مهم و مغفول مانده انقلاب و دوران جنگ تحمیلی در این استان و معرفی آن را مورد تأکید قرار داد.

وی  روند اجرایی شدن این طرح را شامل، تشکیل و آموزش گروه مصاحبه کننده، شناسایی سوژه‌ها و اولویت‌ها، انجام مصاحبه و پژوهش و جمع آوری اسناد و مدارک مربوط، تنظیم، نگارش و در نهایت انتشار و عرضه کتاب بیان کرد.

مرادی تصریح کرد: مصمیم تا سرآمدان و پیشتازان انقلاب و دفاع مقدس در استان را شناسایی و زمینه استخراج و جمع آوری اسناد مکتوب و شفاهی را  برای تدوین نقش استان در انقلاب و دفاع مقدس فراهم کنیم.

وی همچنین معرفی الگوهای ملموس و ایجاد روحیه مقاومت و غرور ملی در میان نسل سوم انقلاب، ایجاد انسجام اجتماعی و فرهنگی به واسطه بازخوانی حوادث و اتفاقات مهم که عامه مرد نقش اساسی در ایجاد آن را داشته‌اند و همچنین ایجاد ارتباط نسل اول انقلاب با نسل حاضر و ماندگار کردن حماسه‌ها و کمک به تکمیل پازل ثبت تاریخ معاصر را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

رئیس حوزه هنری خراسان شمالی همچنین تهیه بانک اطلاعاتی سوژه‌های تاریخ شفاهی و نیز تولید محتوا برای ساخت مجموعه‌های مستند تصویری برای پخش در سیمای استانی و ملی را از دیگر اهداف این طرح برشمرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون هفت عنوان کتاب خاطرات مردم استان در شهرستان‌ها با مضمون دوران پیروزی انقلاب اسلامی آماده انتشار است.

در این جلسه سیف الله مطلبی؛ معاون سیاسی امنیتی استانداری خراسان شمالی بر ضرورت و اهمیت انجام این طرح تأکید کرد.

در پایان با نظر اعضای کارگروه طرح مذکور به تصویب رسید و جهت تأمین هزینه‌های لازم به شورای برنامه‌ریزی استان ارسال شد.

کد خبر 2011749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha