۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۲۷

یکی از هشت دوربین فول‌اچ‌دی صدا و سیما به "معمای شاه" رسید

یکی از هشت دوربین فول‌اچ‌دی صدا و سیما به "معمای شاه" رسید

تصویربردار "معمای شاه" اعلام کرد برای تصویربرداری این سریال از دوربین فول اچ دی استفاده می‌شود که تنها هشت عدد از آن در سازمان صدا و سیما وجود دارد.

فرشاد خالقی تصویربردار "معمای شاه" در گفتگو با مهر، با بیان اینکه سریال با دوربین فول اچ دی تصویربرداری خواهد شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه استاندارد کنونی جهان و تصویربردارهای بزرگ جهان کار با این دوربین است، ما هم برای ضبط هر چه بهتر تصاویر تصمیم گرفتیم با دوربین اچ دی کار کنیم. البته فقط هشت تا از این دوربین‌ها در سازمان وجود دارد که خدا را شکر یکی از آنها را ما برای این سریال در اختیار گرفتیم.

وی درباره مدت زمان لازم برای تصویربرداری این سریال تاریخی گفت: فکر می‌کنم زمانی که برای ضبط این سریال در نظر گرفته شده حدود یک سال است و امیدوارم بتوانیم در همین موعد کار را به اتمام برسانیم. البته ممکن است کار دو یا سه ماه نیز بیشتر طول بکشد.

خالقی درباره سختی‌های کار تاریخی توضیح داد: من قبلا هم با محمدرضا ورزی کار کرده‌ام و با سلیقه و خواسته‌های او آشنا هستم به همین دلیل برایم کار با وی سخت نیست. "سال‌های مشروطه"، "تبریز در مه" و "عمارت فرنگی" سه سریال تاریخی است که پیش از این با ورزی همکاری کرده‌ام.

"معمای شاه" به کارگردانی محمدرضا ورزی که یکی از سریال‌های الف ویژه شبکه یک است، 26 دی ماه در کاخ ملت از مجموعه کاخ‌های سعدآباد کلید خورد و قرار است در 45 قسمت 50 دقیقه‌ای فصل دوم زندگی شاه از سال 1315 تا مرگ او را به تصویر بکشد.

کد خبر 2012685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha