رسانه های عربی خبر دادند؛

حمایت تسلیحاتی ترکیه و رژیم صهیونیستی از گروههای مسلح در سوریه

حمایت تسلیحاتی ترکیه و رژیم صهیونیستی از گروههای مسلح در سوریه

یک رسانه عربی گزارش داد رژیم صهیونیستی با فرستادن محموله های تسلیحاتی برای گروههای مسلح در سوریه از طریق ترکیه عملا به سامانه تامین کننده سلاحهای مورد نیاز این گروهها پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نشریه المنار، هواپیماهای رژیم صهیونیستی، سلاحهای مختلفی را از طریق ترکیه برای گروههای مسلح در سوریه ارسال می کنند. بنا بر یک گزارش از منابع صهیونیستی، قطر و عربستان هزینه سلاحهای رژیم صهیونیستی را که از طریق ترکیه به سوریه فرستاده می شود، پرداخت می کنند.

به گزارش برخی منابع که از این گزارش مطلع شدند، رژیم صهیونیستی در ابتدا با بحران سوریه محتاطانه برخورد کرد و از بیم آنکه مبادا این بحران سریعا به سود دولت سوریه خاتمه پیدا کند، تصمیم گرفت در آن دخالت نکند، اما پس از گذشت چند هفته، سریعا به طرفهای خونریز حامی تروریستها پیوست و درخواست انتقال سلاح از ترکیه به خاک سوریه را پذیرفت.

از سوی دیگر، سیاستمداران رژیم صهیونیستی نیز اجازه دادند معامله های خرید سلاح و تجهیزات نظامی منعقد شود و بدین ترتیب این رژیم به سامانه تامین کننده سلاح گروههای مسلح در سوریه پیوست. همچنین با ادامه یافتن بحران، دخالت این رژیم در امور سوریه از طریق هماهنگی با طرفهای اصلی مانند آمریکا، فرانسه، قطر، ترکیه و عربستان سعودی، افزایش می یابد.

بنابراین گزارش، رژیم صهیونیستی طی شش ماه گذشته در دو زمینه سیاسی و نظامی کادر ویژه ای را به وجود آورد که مسئول پرونده ارتباط با گروههای مسلح وسران موسوم به مخالفان سوریه است.

اعضای این کادر ضمن دیدار از ترکیه، عربستان و قطر در چارچوب حمایت این رژیم از جنگ تروریستی در سوریه، توانسته اند شبکه ارتباطی مهمی رابا تروریستهای جنایتکار به وجود آورد. نقش کادر رژیم صهیونیستی مهم تر و گسترده تر شده است وهماهنگی خود را با کشورهایی که در جنگ سوریه شرکت دارند، افزایش داده است.

رژیم صهیونیستی ضمن ارائه خدمات تکنولوژیکی و مشاوره ای به گروه های مسلح، به افراد مسلح زخمی شده در سوریه اجازه می دهد برای درمان وارد تل آویو شوند.

بنا بر این گزارش، رژیم صهیونیستی سعی دارد پلهای ارتباطی محکمی را با گروههای مسلح در سوریه به وجود آورد تا از آنها در مرحله بعدی استفاده کند.

خاطر نشان می شود: بیش از 80% ورود سلاح به سوریه برای گروههای مسلح از خاک ترکیه صورت می گیرد.

کد خبر 2013353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha