۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۲۰:۰۷

جامعه‌مدرسین درپی کشتار شیعیان‌پاکستان دروس شنبه حوزه علمیه را تعطیل کرد

جامعه‌مدرسین درپی کشتار شیعیان‌پاکستان دروس شنبه حوزه علمیه را تعطیل کرد

جامعه مدرسین، شورای عالی و مركز مدیریت حوزه‌های علمیه در بیانیه ای ضمن محکومیت کشتار وحشیانه شیعیان مظلوم پاکستان اعلام کردند که دروس حوزه‌های علمیه روز شنبه تعطیل و تجمع اعتراض‌آمیزی نسبت به این فجایع در مسجد اعظم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، متن کامل این بیانیه به این شرح است: فجایع خون بار پاكستان و كشتار بی‌رحمانه شیعیان مظلوم این كشور، دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد. گروه‌های سلفی و وهابی هر روز مسلمانان بسیاری را به خاك و خون می‌كشند، فرزندان بسیاری هر روز یتیم می‌شوند و مادران و پدران بسیاری، داغدار فرزندان عزیز خود می‌گردند. صدای شیون خانواده‌های داغدار، ناخودآگاه اشك را بر گونه‌های  انسان روان می‌سازد. این فجایع در برابر چشمان كسانی اتفاق می‌افتد كه سال‌هاست بر طبل حقوق بشر می‌كوبند!

فراموش نكنیم كه اختلافات فرقه‌ای و غفلت از حقوق برادری اسلامی و تكفیر و تفسیق یكدیگر، همه و همه خواسته دشمنان اسلام است و چیزی است كه آمریكا و انگلیس هزینه‌های فراوانی را صرف آن ساخته‌اند. ابراز نگرانی مراجع معظم تقلید و علمای اعلام«دامت بركاتهم» و هشدار آنان نسبت به عواقب این فجایع نیز حكایت از حساسیت این موضوع و لزوم پی‌گیری جدّی آن دارد.

در این بیانیه اضافه شده است: نهادهای حوزوی ضمن محكومیت حوادث خون بار پاكستان و تسلیت به خانواده‌های داغدار و بازماندگان آن‌، خواستار پیگیری جدی این موضوع -به ویژه از سوی دولت پاكستان- و محاكمه عاملان آن می باشد.

لذا به همین مناسبت دروس حوزه‌های علمیه روز شنبه 19/12/1391 تعطیل و تجمع اعتراض‌آمیزی نسبت به این فجایع خون بار رأس ساعت 10 صبح در مسجد اعظم برگزار می‌شود. از کلیه علمای اعلام اساتید فضلا و طلاب جهت شركت در تجمع دعوت به عمل می‌آید.

 

کد خبر 2013885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha