۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۴۷

واکنش ایران به اظهارنظر گازی پاکستان؛

وزیر نفت حذف جریمه از قرارداد صلح را رد کرد

وزیر نفت حذف جریمه از قرارداد صلح را رد کرد

وزیر نفت با رد اظهار نظر مقامات پاکستانی مبنی بر حذف ماده جریمه از قرارداد فروش گاز ایران به پاکستان، اعلام کرد: هیچ تغییری در مفاد این قرارداد صادرات گاز ایجاد نشده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عاصم حسین مشاور نخست وزیر پاکستان هفته گذشته با بیان اینکه درصورت تاخیر در راه‌اندازی خط لوله انتقال گاز ایران-پاکستان،‌ اسلام‌آباد ملزم به پرداخت جریمه نخواهد بود، تاکید کرد: همان طور که پیش‌تر در توافق‌نامه خرید و فروش گاز قید شده‌ درصورت تاخیر در اتمام اجرای آن،‌ پاکستان ملزم به پرداخت جریمه نخواهد بود.

رستم قاسمی در حاشیه برگزاری اجلاس وزیران نفت اکو در تهران در گفتگو با مهر درباره اظهارنظر عاصم حسین مشاور نخست وزیر پاکستان با رد هرگونه تغییر در مفاد قرارداد فروش گاز طبیعی به پاکستان، گفت: در حال حاضر تمامی مباحث قراردادی با پاکستان درباره صادرات گاز به پایان رسیده است.

وزیر نفت با اعلام اینکه در شرایط فعلی قرارداد صادرات گاز ایران به پاکستان وارد مرحله اجرایی و عملیاتی شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود با همکاری متقابل بین ایران و پاکستان، خط لوله انتقال گاز مطابق با برنامه زمان بندی به پایان برسد.

این عضو کابینه دولت دهم با یادآوری اینکه تا هفته آینده عملیات کلنگ زنی ساخت خط لوله صلح در خاک پاکستان آغاز خواهد شد، خاطرنشان کرد: هیچ عاملی مانع صادرات گاز ایران به پاکستان نخواهد شد.

رستم قاسمی اخیرا در گفتگو با مهر با اشاره به توافق نهایی ایران و پاکستان برای آغاز عملیات ساخت و اجرایی خط لوله مشترک گاز بین دو کشور، گفتخ است: با توافق انجام شده، دوشنبه ٢١ اسفند ماه قرار است مراسم کلنگ زنی خط لوله گاز ایران- پاکستان برگزار شود.

در همین حال علیرضا غریبی مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز اخیرا در گفتگو با مهر با تشریح آخرین وضعیت ساخت خط لوله انتقال گاز به پاکستان در خاک ایران، اعلام کرد: تا سال آینده با تکمیل و راه‌اندازی این خط لوله امکان صادرات گاز به پاکستان از خاک ایران فراهم می‌شود.

به گزارش مهر، در حال حاضر تمامی مجوزهای محیط زیست، طراحی، تسهیل اراضی، مطالعات و جانمایی ساخت فاز دوم این خط لوله 56 اینچی انتقال گاز به پایان رسیده است. با تکمیل مراحل ساخت و راه اندازی خطوط لوله روزانه 21.5 میلیون مترمکعب گاز توسط ایران به پاکستان صادر خواهد شد.

کد خبر 2014133

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha