۱۸ اسفند ۱۳۹۱، ۱۴:۰۵

حجت الاسلام يعقوبي:

شوراي نگهبان بهترين صافي ورود افراد به انتخابات است

شوراي نگهبان بهترين صافي ورود افراد به انتخابات است

بجنورد - خبرگزاري مهر: خطيب نماز جمعه بجنوردگفت: بررسي صلاحيت كانديداها توسط شوراي نگهبان بهترين راه ورود افراد مناسب به گردونه انتخابات است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ابوالقاسم يعقوبي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته مركز خراسان شمالي كه در محل مصلي امام خميني(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به 18 اسفندماه؛ روز بزرگداشت سيد جمال الدين اسدآبادي، اين مجاهد نستوه را از مهمترين مبارزان راه بيداري اسلامي دانست و افزود: اين تلاش گر اسلامي براي بسط ارزش هاي ديني در جوامع مختلف و اتحاد بين مسلمانان تلاش هاي زيادي انجام داد و با سفر به كشورهاي منطقه، نخستين بذر بيداري اسلامي را در اين كشورها پاشيد.

وي اظهار داشت: همچنين 18 اسفندماه روز تاسيس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد نيز به شمار مي آيد و اين كانون ها 20 سال پيش با هدف ساماندهي امور فرهنگي مساجد و وحدت رويه در اين سنگرهاي ديني تشكيل شدند.

خطيب نماز جمعه بجنورد اضافه كرد: امام جماعت، پايگاه هاي بسيج و كانون هاي فرهنگي هنري مساجد سه ضلع فعاليت هاي ديني و اسلامي در مساجد محسوب مي شوند و لازم است اين سه ضلع با همكاري و وحدت رويه براي دست يابي به ارزش هاي ديني و اسلامي تلاش كنند.

وي در ادامه با گراميداشت 22 اسفندماه و روز بزرگداشت شهدا، تصريح كرد: در 22 اسفندماه سال 58 به فرمان امام خميني(ره) بنياد شهيد انقلاب اسلامي با هدف خدمت به خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران تشكيل شد و اين بنياد در طول اين سال ها منشاء خدمات ارزنده اي به يادگاران دفاع مقدس بوده است.

حجت الاسلام يعقوبي عنوان كرد: مسئولين بنياد شهيد بايد به خدمت به اين مجموعه افتخار كرده و بيش از گذشته براي رفع مشكلات و نيازمندي هاي خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و ايثارگران تلاش كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري بيانات اخير مقام معظم رهبري در جمع خبرگان رهبري در مورد نقش شوراي نگهبان در انتخابات رياست جمهوري، اظهار داشت: در همه كشورهاي جهان براي ورود افراد به انتخابات نهادي همانند شوراي نگهبان وجود دارد كه به بررسي صلاحيت ها و شرايط افراد مي پردازد و در صورت وجود اين شرايط در افراد متقاضي، مجوز ورود آنها به انتخابات صادر مي شود.

حجت الاسلام يعقوبي هدف از بررسی صلاحیت کاندیداها در شوراي نگهبان را ورود افراد دارای شرایط لازم و متناسب با میل و رغبت مردم به انتخابات ذكر كرد و افزود: لازم است براي انتخابات افرادي كانديدا شوند كه دارای صلاحیت ها و حد و اندازه های لازم برای مسئولیت ریاست جمهوری باشند.

وي با بيان اينكه بررسي صلاحيت كانديداها توسط شوراي نگهبان بهترين راه ورود افراد مناسب به گردونه انتخابات است، اظهار داشت: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب مسئولیت شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها سنگین است و اعضای اين شورا باید همانگونه که تا به حال براساس قانون عمل کرده‌اند، در انتخابات ریاست جمهوری نیز در چارچوب قانون عمل كرده و در نهایت هر فردی که براساس ضوابط قانونی، از این صافی عبور کرد، می تواند وارد انتخابات شود.

خطيب نماز جمعه بجنورد در ادامه با محكوميت كشتار شيعيان هزاره پاكستان، تصريح كرد: اين كشتار بي رحمانه سبب غم و اندوه مسلمانان و شيعيان جهان شده و كساني كه با استفاده از دلارهاي كشورهاي استكباري جهان دست به اين جنايات مي زنند بايد بدانند كه نزد مردم مسلمان هيچ جايگاهي ندارند.
 

کد خبر 2014205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha