۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۲

حجت الاسلام خدادادی در گفتگو با مهر:

اعتراض طلبه ها به كشتار شیعیان پاكستان یک درس اخلاق برای دنیاست

اعتراض طلبه ها به كشتار شیعیان پاكستان یک درس اخلاق برای دنیاست

اراک – خبرگزاری مهر: استاد حوزه و دانشگاه ضمن محکوم کردن کشتار شیعیان پاکستان به دست وهابی ها، گفت: اعتراض طلبه ها به كشتار شیعیان پاكستان یک درس اخلاق برای دنیاست.

حجت الاسلام احمد خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: کشتار مردم بی دفاع نه تنها در دین اسلام مذموم و ناپسند است بلکه این عمل جنایتکارانه در هر دین و جوامعی یک نوع بی اخلاقی است.

وی با بیان اینکه همه ادیان به رعایت اخلاق و جلوگیری از کشتار سفارش کرده اند، تصریح کرد: شیطان همواره برای گمراهی انسان در کمین است.

حجت الاسلام خدادادی ادامه داد: طلبه ها همواره ضمن درس خواندن درس اخلاق را فراموش نکنند و تقوای الهی را در همان ابتدا پیشه ی خود قرار دهند.

وی ادامه داد: کسی که در حوزه حضور پیدا کرده و خود را سرباز امام زمان دانسته وظیفه سنگین در عصر حاضر وانتظار دارد، سرباز امام زمان باید سیره و روش امام زمان را انجام دهد و متخلق به اخلاق اسلامی و قرآنی باشد.

استاد حوزه همچنین ادامه داد: یک مبلّغ دین می تواند در تقویت اسلام و قرآن در جامعه تأثیر بگذارد همانطور که عالمان دین در طول تاریخ نقش عظیمی در پویائی دین اسلام و قرآن و شیعه داشتند.

حجت الاسلام خدادادی تصریح کرد: امام خمینی (ره) توانست دین اسلام، قرآن و شیعه را در دنیا احیاء کند لذا اگر طلبه ای درس حوزوی می خواند باید اهل تهجد، ورع و تقوی باشد و عمل به آنچه می گوید داشته باشد در این صورت مورد اعتماد مردم است و می تواند در تبلیغ دین تأثیر داشته باشد.

وی تأکید کرد: هر کسی به علم خود عمل نکند، آنچه را که دانسته، به مرور زمان بر اثر استفاده نکردن و عمل نکردن فراموش می کند زیرا این یک اصل است و فقط شامل طلاب نمی شود بلکه تمام علوم و فنون را در بر می گیرد.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: خداوند به علما و روحانیون احسان کرده و منّت گذارده و این شغل انبیاء را به آنها واگذار کرده است و آن بزرگواران باید از این احسان و نعمت عظیم الهی شکر گزار باشند.

کد خبر 2014603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha