۲۷ اسفند ۱۳۹۱، ۷:۳۴

دریاچه اوان در قزوین با زیبایی چشم نواز گردشگران را به خود جلب می کند

دریاچه اوان در قزوین با زیبایی چشم نواز گردشگران را به خود جلب می کند

قزوین- خبرگزاری مهر: طبیعت و چشم اندازهای طبیعی استان قزوین با دریاچه زیبای اوان در منطقه الموت آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با فرارسیدن عید نوروز استان قزوین با داشتن قابلیت های مناسب گردشگری، بناهای تاریخی و چشم اندازهای طبیعی و مناظر چشم نواز آماده پذیریایی از مسافران در این عید است.

یکی از این مناطق دریاچه زیبای اوان است که می تواند در این نوروز مورد توجه گردشگران و مسافران قرار گیرد.

دریاچه زیبای اوان در نیمه شمالی الموت، در دامنه کوه خشچال، در فاصله ۷۵ کیلومتری قزوین و در میان چهار روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین قرار دارد.

                                                       
این دریاچه که بیش از هفتاد هزار متر مربع مساحت دارد، در ارتفاع هزار و هشتصد متری از سطح دریا واقع شده‌است. طول آن در طویل‌ترین قسمت ۳۲۵ متر و عرض آن ۲۷۵ متر می‌باشد.

تنها از آب چشمه‌های زیرزمینی موجود در بستر دریاچه تغذیه می‌شود و بخش ناچیزی از آن هنگام بارندگی تامین می‌شود اما به صورت سطحی و کم. غلیان دایمی آن باعث صافی و زلالی آب دریاچه شده‌است.

عمیق‌ترین بخش آن به عمق ۵٫۷ متر می‌باشد که در جنوب شرقی آن واقع شده‌است البته برخی از مسئولان عمق دریاچه را بین یک تا بیست متر تخمین زده‌اند. از سرریز آب دریاچه نیز رود کوچکی تشکیل می‌شود که آب آن مورد استفاده کشاورزان روستاهای کوشک و آیین است. در تابستان این دریاچه محل ماهی‌گیری، آب‌تنی و قایق‌رانی و در پاییز، مأمن پرندگان مهاجر مانند قو، غاز، مرغابی و در زمستان با توجه به برودت هوا و یخ زدن سطح آن قابل اسکی سواری است.

کد خبر 2019765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha