۴ فروردین ۱۳۹۲، ۱۱:۳۲

گزارش خبری تصویری/

تظاهرات مردم تونس در حمایت از ملت و دولت سوریه/"كفش اسد بر شاهان کافر عرب شرف دارد"

تظاهرات مردم تونس در حمایت از ملت و دولت سوریه/"كفش اسد بر شاهان کافر عرب شرف دارد"

مردم تونس با برگزاری تظاهراتی در حمایت از ملت و نظام سوریه ضمن محکوم کردن جنایت اخیر تروریستهای تکفیری در به شهادت رساندن علامه البوطی، خواستار مقابله با گروههای تروریستی مسلح از جمله جبهه النصره و ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تونس و سوریه شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، شماری از قشرهای مختلف مردم تونس روز شنبه با برگزاری تظاهراتی، با محکوم کردن جنایت اخیر تروریستهای تکفیری در به شهادت رساندن علامه البوطی رئیس اتحادیه علمای شام با حمله انتحاری به مسجدالایمان شهر دمشق، بر همبستگی خود با ملت و دولت سوریه در مقابل جنگ تمام عیار غربی ها و متحدان عرب و ترکیه ای آنها تاکید کردند.

تونسی ها ضمن ابراز تاثر و حزن خود از شهادت علامه البوطی، حمایت خود را از حکومت مقاوم سوریه مورد تاکید قرار دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، خواستار مقابله با گروههای تروریستی مسلح از جمله جبهه النصره و حامیان آنها شدند، تونسی ها بر ضرورت ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تونس و سوریه،  همبستگی با مقاومت اسلامی، دولت و ملت سوریه تاکید کردند.


مردم تونس خطاب به جوانانی که با فریب گروههای سلفی تکفیری به بهانه جهاد به سوریه می روند، تاکید کردند جهاد واقعی در فلسطین است و آنها اگر راست می گویند باید برای آزاد کردن قبله نخست مسلمانان به فلسطین بروند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی، دولت مخالفان به سرکردگی هیتو را دولت ناتو توصیف کردند، آنها با در دست داشتن تصاویری از بشار اسد و علامه البوطی، دشمنان واقعی سوریه را "تروریسم،  تکفیریها، اسرائیل، آمریکا و قطر" اعلام کردند.

تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست گرفته بودند که بر روی آن نوشته شده بود : "کفش بشار اسد بر شاهان و سران مرتد و کافر عرب شرف دارد"، " حقیقت جهاد در سوریه، چک صهیونیستی با امضای قطر، تونس و مزدوران امپریالیسم آمریکایی صهیونیستی"، "وقتی دروغگویی و کذب جای عقل و خرد را می گیرد و رسانه های صهیونیستی حقایق را وارونه نشان می دهند و خبر، دروغ و ساختگی می شود و تفسیر و تحلیل مقدس می شود....: به فلسطین اشغالی، اسرائیل/، به تروریسم، مقاومت/، به هرج و مرج سازنده، بهار عربی/ به ارتش عربی سوریه، نیروهای رژیم،/ به مزدوران، ارتش آزاد/ و به خائنان، دوست/ اطلاق می شود." 

                                                                  

 

                                                                                     

کد خبر 2022237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha