۷ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱

پلیس در سالی که گذشت؛

مهمترین اتفاقات پلیس از زبان احمدی مقدم/ از قصور ماموران در پرونده ستار بهشتی تا مخالفت با گشت ارشاد

مهمترین اتفاقات پلیس از زبان احمدی مقدم/ از قصور ماموران در پرونده ستار بهشتی تا مخالفت با گشت ارشاد

بررسی کارنامه یک ساله پلیس در سالی که به گفته رئیس پلیس کشور امن ترین سال جمهوری اسلامی پس از انقلاب است، نشان می دهد پلیس در کاهش برخی جرایم از جمله جرایم جنایی موفق بوده اما هنوز مردم از وقوع برخی جرایم خرد مانند جیب بری و سرقت لوازم داخل خودرو گله مند هستند. در این گزارش سعی کردیم مهمترین سخنان فرمانده نیروی انتظامی را خصوص مسائل روز کشور بیان کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شاید مهمترین اتفاقی که امسال در کشور رخ داده و مردم را نیز به زحمت انداخته بود نوسانات بازار و کاهش قدرت خرید مردم بود. مسئله ای که باعث شد برخی جرایم همانند سرقت های خرد و کیف قاپی در مهرو آبان ماه تا 20 درصد افزایش یابد. این مسائل باعث شد تا فرمانده نیروی انتظامی با انتقاد از این روند، خواستار اجرای طرح های ویژه برای کنترل کیف قاپی و سرقت های خرد در تمامی کشور شود. به همین دلیل نیزطرح های ویژه به اجرا در آمد.

علاوه بر نوسانات اقتصادی و بازار ارز، مرگ ستار بهشتی-وبلاگ نویس- در بازداشتگاه پلیس، مشکل برخی افراد و مسئولان با گشت ارشاد،انتقاد احمدی مقدم از صدا و سیما به دلیل تجمل گرایی و رواج آن در سریال ها و .... مهمترین اتفاقات سال بود که گفته های رئیس پلیس کشور در موردانها را مرور می کنیم.

قصور ماموران در پرونده ستار بهشتی

ماموران نباید ستار بهشتی را روز تعطیل از زندان اوین تحویل می گرفتند. اجازه ندادن به متهم برای مصرف داروهای آرامبخش و نگهداری او در بخش اداری قصور ماموران در این پرونده بود. البته ماموران هیچ رفتاری که منجر به مرگ او شود را انجام نداده اند.

برکناری رئیس پلیس فتا  تهران

شاید مهمترین اتفاق رخ داده در پرونده ستار بهشتی برکناری سرهنگ شکریان رئیس پلیس فتا تهران بود که با حکم فرمانده نیروی انتظامی از سمتش برکنار شد.

امر به معروف و نهی از منکر با چوب نمی شود

نمی توانیم مانند عربستان افرادی را استخدام کنیم،چوب دستشان دهیم و بگوییم مردم را امر به معروف و نهی از منکر کنید. نباید کاری کنیم که در جامعه نسبت به این موضوع حس تنفر ایجاد شود. باید بتوانیم با استفاده از ابزار جدید مانند رسانه و ابتکارات فرهنگی این موضوع را اجرایی کنیم.

مخالفت با گشت ارشاد

گشت ارشاد مشکل افراد صاحب رسانه و با نفوذ نیست این افراد با اصل ارشاد کردن مخالف اند و می گوسند باید همانند دنیا آزاد باشم.گشت ارشاد شل کن سفت کن ندارد و. در زمان انتخابات نیز اجرا می شود.

قوه قضائیه قاطع برخورد کند

در مورد جرایم اخلاقی و وجود مراکز فحشا باید بگویم که دو سال است برخورد با این مراکز اولویت ما است. اگر قوه قضائیه پس از اقدامات پلیس محکم برخورد کند،شاهد اثرات این اقدامات خواهیم بود.

وقوع 36 درصد سرقت ها در تهران

36 درصد سرقت های کشور در تهران رخ می دهد و به طور میانگین روزانه 20 تهرانی مورد زورگیری قرار می گیرند.

اعتیاد راه فرار برخی از سربازی

وقتی می گوییم افراد معتاد به سربازی اعزام نمی شوند،عدهای برای فرار از سربازی معتاد می شوند. چند سال قبل نیز تمام دندانهای خود را می کشیدند که به سربازی نیایند.

پلیس های چاق ترفیغ نمی گیرند

هر پلیس چاقی که نتواند به وزن ایده آل برسد ترفیع درجه نمی گیرد و ماموری که هشت سال نتواند ترفیع بگیرد، اخراج می شود.

پرکار شدن پلیس با سیاست های اقتصادی نادرست

امروز آثار سیاستهای اقتصادی در ناامنی مرزها و پرکار شدن پلیس و محاکم قضایی در استانهای مرزی مشهود است.

مخالفت دولت با ایجاد پلیس جرایم اقتصادی

خواستیم پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی تشکیل دهیم که وزیر اقتصاد سابق گفت می خواهی نیروهای روی دست مانده تان را به ما بندازی، گفتیم نه پول می خواهیم نه امکانات اما آنها موافقت نکردند.

انتقاد از نشان دادن اشرار با لباس بلوچی

صداو سیما برخی مواقع اشرار را با لباس بلوچ یا کردی نشان می دهد که همین امر موجب ایجاد نا امنی می شود. خیلی وقت است که دیگر اشرار نه لباس بلوچ می پوشند و نه لباس کردی،نباید اینگونه اقوام را تضعیف کرد.

راه اندازی پلیس کودک

پلیس ویژه کودکان با توجه به پروتکل های بین المللی تا پایان سال 91 در کشور راه اندازی می شود.

نمره 17 به پلیس

من به نیروی انتظامی نمره 17 را می دهم. ضمن اینکه برخورد با سرقت های خرد و مزاحمان نوامیس دو مطالبه اصلی مردم از پلیس است.

80 درصد زندانیان معتاد هستند

در کشور دو میلیون معتاد داریم که یک میلیون و 300 هزار نفر آنها معتاد رسمی بوده و 700 هزار نفر نیز تفننی مصرف می کنند. البته باید گفت که 80 درصد زندانیان کشور نیز معتاد هستند.

انتخابات امن برگزار می شود

آمادگیهای لازم برای برگزاری انتخابات میان مسئولان امنیتی وجود دارد و براساس رصدها هیچ اتفاقی در انتخابات رخ نخواهد داد.

تلاش ناکام دشمنان در اجلاس سران دشمن قصد داشت در مدت برگزاری اجلاس سران غیرمتعهدها اقداماتی را در کشور انجام دهد که موفق نشد.دشمن تلاش زیادی را برای انزوای ایران انجام داد اما اعتراف‌های تلخ آ

نها یکی پس از دیگری نشان دهنده شکست‌شان است.

راه اندازی پلیس شهرداری

از سال 92 تامین امنیت پارکها وتفرجگاهها به یگان انتطامی شهرداری ها واگذار می شود. مصوبه های لازم از ستادکل نیروهای مسلح گرفنته شده است.

حذف پرونده های افراد بد حجاب

افراد بدحجاب در صورتی که پس از یکسال بار دیگر دستگیر نشوند پرونده یشان در نیروی انتظامی امحا می شود.

14 میلیون ایرانی بیننده ماهواره

در حالی که استفاده از ماهواره 50 درصد کاهش یافته است ،هنوز 14 میلیون ایرانی ماهواره می بینند.

تزلزل بزرگان در فتنه 88

در فتنه سال 88 خیلی از بزرگان متزلزل شدند ولی هیچ مامور پلیسی حتی یک سرباز از صحنه فرار نکرد.

 

 

 

 

کد خبر 2023108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha