۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۴:۵۰

کاروانهای راهیان نور یاد سید شهیدان اهل قلم را گرامی داشتند

کاروانهای راهیان نور یاد سید شهیدان اهل قلم را گرامی داشتند

اهواز - خبرگزاری مهر: کاروانهای راهیان نور به خصوص هنرمندان و خبرنگاران سراسر کشور با حضور در منطقه عملیاتی فکه، یاد و خاطره شهید آوینی را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، فکه، سرزمین رملها، سرزمین مین و تله های انفجاری، سرزمین شهید و شهادت، سرزمین تشنگی به مانند کربلا، سرزمین تفحص و معبری به سوی آسمان، دیروز و امروز شاهد حضور پرشور کاروانهای راهیان نور از چند نقطه کشور بود که برای برگزاری و بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم در این منطقه گرد هم آمده بودند.
 
کاروانهای راهیان نور به ویژه کاروانهای دانشجویی و کاروان بزرگ پایگاه ها و نواحی مقاومت تهران بزرگ، کاروان هنرمندان و نویسندگان و خبرنگارن سراسر کشور با حضور در این سرزمین، یاد و خاطره زنده ‌نگاهدارنده‌ ارزشهای دفاع مقدس شهید سید مرتضی آوینی را گرامی داشتند و به مقام شامخ این شهید ادای احترام کردند.
 
 فضای مناطق عملیاتی نیز همزمان با سالگرد این شهید سرافراز عطر و بوی روایت فتح به خود گرفته بود و زائران سرزمینهای نور در حالی که دیده بر مزار شهدای گمنام حماسه دفاع مقدس در یاد‌مانهای مناطق عملیاتی خوزستان تر می کردند یاد و خاطره راوی روایت فتح را گرامی داشتند.
 
همچنین یاد و خاطره شهید یزدان پرست که به همراه شهید آوینی در قتلگاه فکه با سید شهیدان اهل قلم به آسمانها پرواز کرد در این مراسم پرشکوه گرامی داشته شد.
 
اواخر سال 1370 «موسسه فرهنگی روایت فتح» به فرمان مقام معظم رهبری تاسیس شد تا به کار فیلمسازی مستند و سینمایی درباره دفاع مقدس بپردازد و تهیه مجموعه‌ روایت فتح را که بعد از پذیرش قطعنامه رها شده بود ادامه دهد.
 
شهید آوینی و گروه فیلمبرداران روایت فتح سفر به مناطق جنگی را از سر گرفتند و در مدتی کمتر از یک سال کار تهیه شش برنامه از مجموعه 10 قسمتی «شهری در آسمان» را به پایان رساندند ومقدمات تهیه مجموعه های دیگری را درباره آبادان، سوسنگرد، هویزه و فکه تدارک دیدند.

کد خبر 2023871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha