۱۰ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۳۹

جام حذفی فوتبال؛

بازی استقلال - سپاهان به پنالتی کشید

بازی استقلال - سپاهان به پنالتی کشید

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان پس از تساوی در وقت‌های قانونی و اضافه به پنالتی کشیده شد تا سرنوشت یکی از فینالیست‌های جام حذفی در ضربات پنالتی مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم‌های فوتبال استقلال و سپاهان در چارچوب مرحله نیمه نهایی مسابقات جام حذفی از ساعت 17 امروز و مقابل دیدگان بیش از 65 هزار تماشاگر حاضر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی پس از 120 دقیقه با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. محمدرضا خلعتبری در دقیقه 43 گل سپاهان را به ثمر رساند و فرزاد حاتمی در دقیقه 64 برای استقلال گلزنی کرد.

این مسابقه ابتدا با فشار حملات استقلال آغاز شد، ولی سپاهانی‌ها خیلی زود بر بازی مسلط شدند و در دقیقه 3، سه کرنر پیاپی به دست آوردند تا بازی به تعادل کشیده شود. تیم استقلال در نیمه نخست روی ارسال‌های هاشم بیک زاده و خسرو حیدری از کناره‌ها و سرعت آرش برهانی برنامه داشت. عمده برنامه‌های سپاهان هم در این نیمه روی پاس‌های عمقی محرم نویدکیا و فرارهای حسین پاپی و محمدرضا خلعتبری متمرکز بود.

البته اخراج فرشید طالبی مدافع سپاهان در دقیقه 26 برنامه‌های این تیم را تغییر داد. در حالی که آرش برهانی با پاس "جی لوید ساموئل" می‌توانست در موقعیت تک به تک قرار بگیرد، طالبی با کشیدن پیراهن مهاجم استقلال این فرصت را از او گرفت تا علیرضا فغانی داور این مسابقه مدافع سپاهان را با کارت قرمز مستقیم از زمین اخراج کند. با اخراج طالبی، کرانچار امین جهان عالیان را از زمین بیرون کشید و علی احمدی را به زمین فرستاد.

با وجود این، سپاهانی‌ها دست از حملات خود برنداشتند تا در نهایت روی شوت محمدرضا خلعتبری در دقایق پایانی نیمه نخست به گل برتری برسند.

تعویض آرش برهانی و سیاوش اکبرپور در نیمه دوم و حضور فرهاد حاتمی و فرزاد مجیدی در زمین نشان می‌داد که امیر قلعه‌نویی از عملکرد خط حمله تیمش راضی نیست. این تعویض‌ها باعث شد تا استقلال با یک بازیکن بیشتر فشار بیشتری را روی دروازه حریف ایجاد کند ولی خسرو حیدری در دقیقه 63 با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد تا دو تیم 10 نفره شوند.

بلافاصله بعد از اخرج حیدری، فرزاد حاتمی موفق شد روی غفلت مدافعان سپاهان گل تساوی را وارد دروازه حریف کند تا همه چیز دوباره به تساوی کشیده شود. بعد از این گل بازی مجددا به تعادل کشیده شد و دو تیم به رغم چند فرصتی که داشتند، نتوانستند به گل برسند تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

بازی در وقت‌های اضافه به مراتب زیباتر از وقت‌های قانونی بود و دروازه‌های هر دو تیم در چندین نوبت به شدت تهدید شد ولی استقلال و سپاهان به تساوی رضایت دادند تا این مسابقه به پنالتی کشیده شود.

 آرش برهانی، جواد نکونام، فرهاد مجیدی از تیم استقلال و محمدرضا خلعتبری از تیم سپاهان از داور بازی کارت زرد گرفتند. همچنین فرشید طالبی با دریافت کارت قرمز مستقیم و خسرو حیدری با دریافت کارت زرد دوم از زمین اخراج شدند.

برنده دیدار استقلال و سپاهان در فینال جام حذفی به مصاف برنده دیدار پرسپولیس با داماش گیلان خواهد رفت که این مسابقه روز شانزدهم فروردین برگزار می‌شود.

 

کد خبر 2024302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha