۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۵:۲۶

اخبار لبنان/

درخواست اسقف بشاره برای ممانعت از قاچاق سلاح به سوریه/ همسویی مواضع حزب الله و جنبلاط

درخواست اسقف بشاره برای ممانعت از قاچاق سلاح به سوریه/ همسویی مواضع حزب الله و جنبلاط

درخواست رهبر مسیحیان مارونی لبنان برای ممانعت از قاچاق سلاح به سوریه و طرح دیدگاههای شخصیتهای سیاسی لبنانی درباره برگزاری انتخابات پارلمانی و تشکیل دولت از مهمترین اخبار آن است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیا الیوم، "بشاره پطرس الراعی" اسقف اعظم مسیحیان مارونی لبنان از مقامات این کشور خواست که مانع از قاچاق سلاح به سوریه از خاک لبنان شوند.

خبر دیگر از لبنان اینکه منابع آگاه سیاسی اعلام کردند: میشل سلیمان رئیس جمهوری لبنان بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر آن اصرار دارد.

این منابع بیان کردند: دو کاندیدای احتمالی برای پست نخست وزیری لبنان عدنان القصار رئیس اتحادیه اتاق بازرگانی و صنایع و خالد قبانی از وزیران سابق لبنانی است که نفر اول شانس بیشتری دارد.

از سوی دیگر روزنامه الحیات اعلام کرد: میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح لبنان بر تعویق سه الی چهار ماهه انتخابات تاکید دارد.

این در حالی است که برخی منابع از همسویی مواضع حزب الله لبنان با ولید جنبلاط رئیس جبهه مبارزه ملی درباره انتخاب مجدد نجیب میقاتی برای ریاست دولت لبنان خبر دادند.

از سوی دیگر محمد قبانی عضو فراکسیون المستقبل لبنان اعلام کرد: ما از تشکیل دولت بی طرف حمایت می کنیم.

از سوی دیگر خلیل حمدان عضو جنبش امل لبنان ضمن تاکید بر ضرورت گفتگو و وحدت ملی و همزیستی میان لبنانی ها بیان کرد: هنگامی که برخی با گفتگوها مخالفت کردند زمینه برای خیابانی شدن گفتگو فراهم آمد.

کد خبر 2024432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha