۱۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۶:۱۵

فروزان مهر :

لزوم جلوگيري از خام فروشي توليدات معدني/ تاثير بهره برداري از معادن در تقويت اقتصاد خراسان رضوي

لزوم جلوگيري از خام فروشي توليدات معدني/ تاثير بهره برداري از معادن در تقويت اقتصاد خراسان رضوي

مشهد - خبرگزاري مهر: استاندار خراسان رضوي با تاكيد بر جلوگيري از خام فروشي تولیدات معدني، خواستار خوشه سازي در این صنعت و استقرار صنايع پايين دستي آن در استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسين فروزان مهرظهر يك شنبه در ديدار با رييس سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران اظهار كرد: خراسان رضوي با ظرفيت هاي بالای معدني به عنوان يكي از مهمترين قطب هاي صنايع معدني در كشور است.

وي تاكيد كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا درآمد حاصل از بهره برداري معادن و ارزش افزوده آن به كمك اقتصاد استان بيايد.

استاندار خراسان رضوي گفت: بايد از ظرفيت و سرمايه گذاري هاي بخش غير دولتي در جهت توسعه صنایع معدني استفاده شود و با تامين زير ساخت هاي مورد نياز آن، در جهت پويايي هرچه بیشتر اقتصاد استان تلاش كنيم.

فروزان مهر از وجود معادن غني در سنگان خواف به عنوان يك مزيت نام برد و تاكيد كرد: با توجه به اينكه بهره برداری از اين معادن با كشور افغانستان مشترك است، مي توان با بكارگيري نيروي انساني و منابع دو كشور، در جهت تامين امنيت پايدار مناطق مرزي نیز بهره برد.

وي خاطرنشان كرد: بايد به گونه اي برنامه ريزي شود تا درآمد حاصل از بهره برداري معادن و ارزش افزوده آن، علاوه بر توانمندسازی مردم منطقه، به تقویت اقتصاد استان نیز کمک کند.

استاندار خراسان رضوي با اشاره به ظرفيت های صندوق بيمه سرمايه گذاري معدني، گفت: با توجه به اينكه درصد مشخصي از درآمد حقوق دولتي به اين صندوق تخصيص مي يابد، مي توان از آن در جهت تامين نقدينگي و سرمايه در گردش سرمايه گذاران بخش معدن، استفاده كرد.

فروزان مهر ضمن اعلام آمادگي براي حمايت همه جانبه دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي مرتبط استان در راستاي توسعه سرمايه گذاري در بخش هاي مختلف اكتشاف و بهره برداري از معادن، گفت: از هر امكان و فرصت قانوني براي تامين زيرساخت هاي صنايع معدني در استان بهره خواهيم برد.

 

کد خبر 2024609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha