۱۶ فروردین ۱۳۹۲، ۱۹:۲۲

اخبار کوتاه/

مشاهده شش قلاده یوزپلنگ در پناهگاه میاندشت جاجرم/ استقبال گردشگران از سدهای خراسان شمالی

 مشاهده شش قلاده یوزپلنگ در پناهگاه میاندشت جاجرم/ استقبال گردشگران از سدهای خراسان شمالی

بجنورد - خبرگزاری مهر: مشاهده شش قلاده یوزپلنگ در پناهگاه حیات وحش میاندشت جاجرم، استقبال گردشگران نوروزی از سدهای خراسان شمالی و ... از مهمترین عناوین اخبار این استان است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مدیركل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از مشاهده همزمان شش قلاده یوزپلنگ آسیایی از سوی ماموران و همیاران محیط زیست و فیلمبرداری از آنها در حاشیه شمالی پناهگاه حیات وحش میاندشت این استان خبر داد.

حسین آبسالان اظهار كرد:‌این شش قلاده با هم مشاهده شدند كه پس از طی مسیری دو قلاده آنها جدا شده و یك قلاده یوز ماده به همراه سه قلاده توله یوز به مسیر خود ادامه دادند.

وی افزایش پاسگاه های محیطبانی و برقراری امنیت در پناهگاه حیات وحش میاندشت در چند سال اخیر، افزایش نسبی محیطبانان و گشت مدام در منطقه و نیز افزایش طعمه یوز از جمله رشد دو برابری جمعیت آهو را از عوامل افزایش جمعیت این گونه نادر و باارزش در منطقه عنوان كرد.

مدیركل محیط زیست خراسان شمالی این مورد را چهارمین مشاهده یوزپلنگ در شش ماه اخیر در پناهگاه میاندشت دانست و افزود: این پناهگاه از مهم ترین زیستگاههای یوز در كشور است كه تنها زیستگاه دشتی یوزپلنگ آسیایی در ایران محسوب می شود.

 اعطای هدیه رهبری به مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی گفت: مددجویان زیر پوشش این نهاد هدیه سفر رهبر انقلاب اسلامی را به زودی دریافت می کنند.

امان الله حسین پور هدیه رهبری را در قالب یک ماه مستمری دانست که به حساب سرپرستان خانوار این نهاد واریز می شود.

وی مجموع اعتبار اختصاص یافته به همین منظور را 13 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ به حساب 28 هزار خانوار در قالب 70 هزار نفر از مددجویان این نهاد واریز خواهد شد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)خراسان شمالی به اهدای دو هزار فقره جهیزیه رهبری نیز اشاره کرد و افزود: تاکنون بخش زیادی از جهیزیه‌ها به زوج‌های زیر پوشش اهدا شده است.

  استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی از سدهای خراسان شمالی

دبیر ستاد دائمی تسهیلات سفرهای خراسان شمالی با اشاره به استقبال چشمگیر گردشگران نوروزی از سدهای استان اعلام کرد: سه هزار و 362 گردشگر در ایام نوروزی از سدهای خراسان شمالی بازدید کردند.

علی کاظمی گفت: گردشگران در همین مدت استقبال چشمگیری از سدهای شیرین دره، بیدواز و بارزو داشته‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با بیان اینکه سدشیرین دره بیشترین بازدید گردشگران از سدهای استان را به خود اختصاص داده است، افزود بر اساس اعلام شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی بازدید از سدهای استان در ایام تعطیلات نوروزی برای عموم آزاد بود.

کد خبر 2026189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha