۱۷ فروردین ۱۳۹۲، ۲۰:۳۰

تا پایان فروردین ماه/

نمایش 60 هزار بوته گل پیازی و 100 هزار گل بنفشه در بوستان ملت مشهد

نمایش 60 هزار بوته گل پیازی و 100 هزار گل بنفشه در بوستان ملت مشهد

مشهد - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری مشهد از نمایش 60 هزار بوته گل های پیازی و 100 هزار گل بنفشه در بوستان ملت مشهد تا پایان فروردین خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمدرضا سلامی‌ عصر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جشنواره و نمایشگاه گل‌های پیازی بیش از 60هزار بوته از انواع گل‌های پیازی شامل لاله، سنبل، فریزیا، سیکلامن، آنمون، نرگس و لیلیوم در مساحتی بیش از 2هزار و 100 مترمربع در ضلع شمال غربی بوستان بزرگ ملت دایر است.

وی تاکید کرد: برپایی سالانه چهار نمایشگاه‌ و جشنواره‌ گل در مشهد از لحاظ کیفیت و اندازه در سطح کشور بی‌نظیر است و برخی از آن‌ها به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برپایی جشنواره گل‌های پیازی در بوستان بزرگ ملت افزود: این جشنواره که با افزایش دو برابری سطح گل‌کاری و نیز افزایش 20درصدی تعداد و تنوع گل‌های پیازی تا پایان فروردین برپا خواهد بود.

نمایش  100هزار گل بنفشه

سلامی‌ گفت: در این جشنواره همچنین 100 هزار گل بنفشه در رنگ‌های متنوع با طرح‌های زیبا و چشم‌نواز در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی هدف برگزاری جشنواره‌های  گل‌‌وگیاه را در مشهد اینگونه بیان کرد: این جشنواره‌ها با هدف ایجاد فضای زیبای بصری، آشنایی شهروندان با گل‌ها و نیز ارتباط با فضای سبز شهری در راستای گسترش فرهنگ حفظ و نگهداری فضای سبز برگزار می‌شود.

سلامی‌با مثبت خواندن روند تولید و تامین گل وگیاه مورد نیاز مشهد از داخل استان تاکید کرد: در سالهای اخیرنیاز گل‌وگیاه  مشهد از تولیدکنندگان داخل استانی رشد قابل توجهی داشته و در بهار و پاییز91 به طور کامل از داخل استان تامین شده است.

وی گفت: در حال حاضر تنها در تامین کامل گل و گیاه موردنیاز خود برای شبهای عید از تولیدکننده داخلی با مشکل مواجه هستیم که برای رفع آن نیز برنامه‌ریزی‌ می شود.

سلامی بیان کرد: با توجه به اینکه برای گل‌آرایی سطح شهر در نوروز باید گل‌های موردنیاز درگلخانه‌ها پیش‌رس شوند از اصلی‌ترین مشکلات تجهیزات گلخانه‌ها است.

وی یادآور شد: گلخانه‌های استان تجهیزات و زیرساخت‌های مناسبی ندارند، هنوز نیاز ما به این مهم از خارج از استان تامین می‌شود که امیداریم این مشکل نیز به‌زودی برطرف شود.

کد خبر 2026883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha