۲ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۰۶

نایب رئیس کمیسیون تلفیق در گفتگو با مهر:

ساماندهی رابطه نفت و دولت چالش جدی مجلس در بررسی بودجه است

ساماندهی رابطه نفت و دولت چالش جدی مجلس در بررسی بودجه است

نایب رئیس کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رابطه دولت و نفت در بررسی بودجه یک چالش جدی خواهد بود، گفت: مجلس تاکید دارد که موضوع نفت ساماندهی شود و عقب افتادگی در سرمایه گذاری ها جبران شود تا کشور بیش از این ضربه نبیند.

غلامرضا تاجگردون در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درخصوص لایحه بودجه 92 اظهارداشت: احکام زیادی در لایحه بودجه92 وجود دارد که در بودجه 91 هم وجود داشت. ارقام این احکام در جداول نیست و این ارقام خودشان را در بودجه نشان نمی دهد.

وی افزود: خاصه خرج هایی که در بودجه 91 مشاهده شد ناشی از این حکم ها و اختیاراتی است که مجلس به دولت داده است. ما در بررسی بودجه 92 سعی می کنیم این موارد را اصلاح و شفاف سازی کنیم و در بودجه بگنجانیم.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق خاطرنشان کرد: به عنوان مثال کل بودجه عمرانی که در لایحه بودجه 92 پیش بینی شده 37 هزار میلیارد تومان است اما حدود 51 هزار میلیارد تومان در اختیار دولت است که در بودجه پیش بینی نشده و بیشتر آن هم عمرانی است و ما باید آن را واقعی کنیم و به بودجه برگردانیم. به همین دلیل بودجه ای که نهایی شود با بودجه پیشنهادی دولت خیلی تفاوت خواهد داشت.

تاجگردون گفت: متاسفانه در چند سال اخیر این ارقام خارج از بودجه توسط دولت هزینه شده است از جمله آن اوراق مشارکت ، کارهای تهاتری و واگذاری ها از مواردی بوده که در چند ساله گذشته مجلس به دولت مجوز داده و دولت براساس آن عمل کرده است.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین چالش مجلس در بررسی بودجه 92 چه موضوعاتی خواهد بود، گفت: ما در بررسی لایحه بودجه با چند چالش در پیش خواهیم بود که شاکله آن هدفمندی یارانه هاست. باید به نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها سروسامان بدهیم و رابطه هدفمندی با سایر بخش های اقتصادی مشخص شود.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق گفت: رقم یارانه نفت و گاز و برق باید به طور دقیق مشخص شود تا مشکلات قبل در اجرای این قانون تکرار نشود.

تاجگردون افزود: رابطه مالی دولت و نفت در بررسی بودجه یک چالش جدی ما خواهد بود. مجلس تاکید دارد که موضوع نفت ساماندهی شود و عقب افتادگی در سرمایه گذاری ها جبران شود تا کشور بیش از این ضربه نبیند.

کد خبر 2028221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha