۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۸:۴۹

هدر رفت آب در بستر زاینده رود زیاد است/ درآمدزایی اصفهان به اندازه 20 استان

 هدر رفت آب در بستر زاینده رود زیاد است/ درآمدزایی اصفهان به اندازه 20 استان

اصفهان - خبرگزاری مهر: امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه عرض رودخانه زاینده رود در برخی نقاط نزدیک به 70 متر است گفت: این موضوع باعث هدر رفت آب در مسیر جریان آب می شود و باید در این خصوص تدبیر شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد دوشنبه شب در دیدار با اعضای شورای شهر اصفهان افزود: باید  مسیر هدر رفتن آب زاینده رود بررسی شود زیرا میزان هدر رفت آب در بستر زاینده رود به مراتب بیشتر از آبی که به شهر های دیگر منتقل می شود.

لزوم انتقال آب به شرق اصفهان از طریق لوله

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات کشاورزان اصفهان، خشکسالی و کمبود آب بیان داشت: بهتر است خط انتقال آب از پشت سد زاینده رود برای کشاورزان کشیده شود تا از هدر رفتن آب نیز جلوگیری شود و باید برای کشاورزان اصفهان اقدامات دیگری صورت گیرد تا در مواقع بی آبی حیات اقتصادی آنان به خطر نیفتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به لزوم ساماندهی مسیر رودخانه، بیان داشت: با ایجاد مسیر حوضچه مانند در مسیر رودخانه با عرض کمتر می توان جریان آب در زاینده رود را همیشگی کرد.

وی به لزوم تامین منابع آب توسط مسئولان اشاره کرد و افزود: تونل خدنگستان تا پشت سد زاینده رود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر فاصله دارد که با مدیریت نادرست آب وارد شده به پشت سد هدر می رود.

اصفهان به اندازه 20 استان برای دولت درآمد زاست

به گزارش مهر، طباطبایی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از این که استان اصفهان به اندازه ۲۰ استان در کشور برای دولت درآمدزا است بیان داشت: اما اقدامات صورت گرفته این مدت در خور شان اصفهان نیست.

امام جمعه اصفهان با بیان این که دولت باید چندین طرح اساسی را در مدت هشت سال گذشته در استان اصفهان اجرا می‌کرد، اظهار داشت: تکمیل مصلی و ورزشگاه نقش جهان باید در این مدت تحقق می یافت و در اختیار اصفهانی ها قرار می گرفت.

نامگذاری سال جدید تنها مختص دولت و مسئولین نیست

طباطبایی نژاد با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: نامگذاری امسال به نام "حماسه سیاسی و اقتصادی" فقط مخصوص دولت و مسولان نیست و امید است مردم کشور همان طور که در دوران دفاع مقدس با همبستگی از کشور دفاع کردند در انتخابات پیش رو نیز با حضور در پای صندوق ها به آبادی هرچه بیشتر کشور کمک خواهند کرد.

کد خبر 2028665

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha