۲۰ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۰۴

برای کمک به زلزله زادگان/

تیمهای امداد و نجات خوزستان در بوشهر حضور دارند

تیمهای امداد و نجات خوزستان در بوشهر حضور دارند

اهواز - خبرگزاری مهر: مدیرکل هلال احمر استان خوزستان گفت: تیمهای امداد و نجات این استان برای کمک به حادثه دیدگان زلزله امروز استان بوشهر در مناطق زلزله زده حضور دارند.

علی عسکر ظاهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در همان لحظات اولیه وقوع زمین زلزله در استان بوشهر، تیمهای واکنش سریع این استان توسط یک فروند بالگرد برای کمک به آسیب دیدگان این زلزله به مناطق حادثه دیده اعزام شدند.

وی افزود: همچنین تیمهای امداد و نجات از شهرستانهای هندیجان، امیدیه، آغاجاری، دزفول، بهبهان و ماهشهر به منطقه اعزام شده اند که اغلب آنها امداد و نجات در مناطق زلزله زده را آغاز کرده اند.

ظاهری با بیان اینکه خوزستان در اینگونه مواقع به عنوان استان معین باید در کنار استان بوشهر به کمک و امداد بپردازد، عنوان کرد: تا امشب 135 نفر از استان خوزستان در عملیات امداد و نجات در مناطق حادثه دیده بوشهر حضور دارند که این افراد از جمله کارآزموده ترین نیروی های امداد و نجات در استان به شمار می روند.

مدیرکل هلال احمر استان خوزستان عنوان کرد: همچنین همراه با این افراد، آذوقه غذایی برای 500 خانوار که هر کدام شامل 30 کیلو مواد غذایی فاسد نشدنی شامل کنسرو، برنج، روغن، جبوبات و ماکارونی است به منطقه ارسال شده است تا این 15 تن مواد، غذای 10 روز این تعداد خانوار حادثه دیده را تامین کند.

ظاهری ادامه داد: در عین حال به غیر از نیروهایی که به منطقه ارسال شده است، هم اکنون 28 تیم 20 نفره امداد و نجات در استان خوزستان در حال آماده باش هستند که در صورت نیاز می توانند در سریع ترین زمان ممکن خود را به مناطق زلزله زده برسانند.

وی تاکید کرد: امکانات امداد و نجات استان خوزستان بسیار مناسب است و این استان آماده هر گونه واکنش سریع در این مواقع است.

مدیرکل هلال احمر استان خوزستان همچنین در خصوص اینکه" آیا زلزله استان بوشهر در استان خوزستان نیز احساس شده است یا خیر؟" عنوان کرد: مرکزی که در این موارد هشدارهای لازم را به هلال احمر استان می دهد هیچ نوع لرزشی را ثبت نکرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، امروز زلزله ای به بزرگی 6.1 ریشتر منطقه کاکی در استان بوشهر را لرزاند. این زلزله ساعت 16 و 22 دقیقه امروز سه شنبه در عمق 12 کیلومتری زمین رخ داده است و باعث کشته و مجروح شدن برخی از اهالی این منطقه شده است.

کد خبر 2029509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha