۲۲ فروردین ۱۳۹۲، ۲۳:۵۱

ولایتی در مسجد جامع رجایی شهر:

هیچ مسئله ای در کشورهای منطقه بدون مشارکت جمهوری اسلامی حل نخواهد شد

هیچ مسئله ای در کشورهای منطقه بدون مشارکت جمهوری اسلامی حل نخواهد شد

کرج - خبرگزاری مهر: مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در جمع مردم کرج بابیان این که حکومت ایران هیچ گاه به قدرت امروز نبوده است و اگر تصمیمی بگیرد تا سواحل مدیترانه نیز عملی می شود تصریح کرد:امروز در کشورهای منطقه هیچ مسئله ای بدون مشارکت جمهوری اسلامی حل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر علی اکبر ولایتی شامگاه پنجشنبه در «مسجد جامع رجائی شهر کرج»، مصادف با ایام فاطمیه وقایع تاریخ اسلام را محور صحبت های خود قرار داد و گفت: اسلام بنا به قولی« نبویته الحدوث و حسنیه البقاء» است؛ به این معنا که اگر حادثه عاشورا و خون شهدا نبود؛ اسلام هم از بین می رفت.

مشاورمقام معظم انقلاب در امور بین الملل با درنگی بر تاریخ و مصلحت امام حسن (ع) در برهه خلافت شان افزود: اگر نقش امام حسن (ع) وآن صلح مدبرانه نبود؛زمینه کربلا نیز فراهم نمیشد و اگر تربیت مولا علی (ع) نبود آنچه در تاریخ روی داده به وقوع نمی پیوست.

خانه کوچک زهرا(س) از همه تاریخ بزرگتر است

ولایتی با تعبیری، خانه کوچک فاطمه زهرا (س) را از همه تاریخ بزرگتر دانست و گفت: اگر تربیت این چهار فرزند تأثیر گذار در تاریخ اسلام و شیعه در خانه کوچک حضرت زهرا(س) نبود؛ اسلام هم اکنون باقی نمی ماند؛ بنا به این تعبیر است که باید گفت خانه کوچک فاطمه زهرا(س) از همه تاریخ هم بزرگتر است.

عضو تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: ماندگاری اسلام به برکت اهل بیت علیه السلام بوده است و هر آنچه ما داریم از عنوان شیعه است.

وی در ادامه با درنگی بر تاریخ اسلام به ممنوعیت نقل حدیث پرداخت و گفت: بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) شاهد ممنوعیت نقل احادیث ایشان بوده ایم و حتی نقل است که پدر عایشه خلیفه اول به منزل او آمد تا احادیث برجا مانده را بسوزاند و تا زمان عمربن عبدالعزیز نیز عملاً نقل حدیث ممنوع بود؛ دراین بین تنها مسیر، وجود اهل بیت بود که نجات گر مسلمانان شد.

علی اکبر ولایتی دامنه و مصداق گسترش اسلام در کشور ایران را جاری و ساری در اشعار شاعرانی همچون سعدی، نظامی گنجوی و... نیز دانست.

وی ضمن اشاره به گوشه های از تاریخ تصریح کرد: اسلام هرآنچه دارد از دو میراث گرانبهای قرآن و اهل بیت است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: همه به نوعی به اهل بیت محتاج اند و در تفسیر قرآن نیز کسی را جز اهل بیت نداریم؛ اگر حکومتی هم در تاریخ اسلام شکل می گیرد به نوعی به پیروان اهل بیت متصل است.

حکومت ایران هیچ گاه به قدرت امروز نبوده است

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه سخنان خود را به پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری فرهنگ و تمدن اسلام گره زد و اینگونه تبیین کرد که در موج جدید بیداری اسلامی، ایرانی ها همواره پرچمدار بوده اند و نمونه بارز و مصداق عینی آن نیز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و در امتداد آن حضرت آیت الله خامنه ای است.

وی تأکید کرد: هیچ گاه بعد از اسلام حکومت ایران به قدرت امروز نبوده است.

عضو تشخیص مصلحت نظام ضمن اشاره به صحبت های نویسنده سردبیر سابق روزنامه الاهرام؛ گفت: به اذغان وی، امروز جمهوری اسلامی بیشترین تأثیر را در لبنان و فلسطین دارد و اگر هم تصمیمی بگیرد تا سواحل مدیترانه نیز عملیاتی می کند.

وی افزود: امروز در کشورهای منطقه هیچ مسئله ای بدون مشارکت جمهوری اسلامی حل نخواهد شد.

تفکرات لیبرالی در تاریخ موزه سیاسی خاک می خورد

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در بخش دیگری با پرداختن پیرامون تفکرات و مکتب های سیاسی از کمونیسم تا لیبرالسم در کشورهای غرب و بروز انحرافات در آنها بیان کرد: امروز آنچه از این تفکرات باقی مانده در تاریخ موزه سیاسی خاک می خورد و امام راحل (ره) نیز پیش تر در نامه خود به گورباچوف این امر را یادآور شده بود.

علی اکبر ولایتی با اشاره به بخش دیگری از تاریخ کشور ایران در دوران تقی زاده و تغییرات فرهنگی ناپایدارآن دوران خاطر نشان کرد: در دوره تقی زاده اگر چه شاهد نوعی ترقی خواهی بودیم و قباها جای خود را به کت و شلوار و پاپیون درمردها داد و چادر از سرزنان برداشته شد؛ اما تمامی این تغییرات موقتی و ناپایدار بود و هیچ ترقی را از پس آن شاهد نبوده ایم.

وی افزود:  اکنون شما یک نفر را پیدا نمی کنید که در دانشگاه های پهلوی درس آموخته باشد و بتواند جای یکی از ابن سیناها و شاگردان ذکریاها را در تاریخ اسلامی این کشور بگیرد.

ولایتی ادامه داد: در حالی که کتاب هایی داریم که یک هزار و 300 نفر راجع به تاریخ تمدن نگاشته اند و تا کنون باقی مانده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: مسلمانان جهان امروز چشم شان به ما است و جمهوری اسلامی  با تمام توان و ظرفیت عظیمی که از تمدن غنی اسلام میراث دارد و با تعصی از دو ثقل قرآن و اهل بیت؛ پرچمدار اصلی خواهد بود و تا آخر راه را ادامه خواهد داد.

وی افزود: باید توان این را داشته باشیم که ظرفیت های کشور را در دنیا به منصه ظهور برسانیم؛ همانند اکنون که  شاهد آثار انعکاس بخشی از این توان در قالب امواج بیداری اسلامی  در منطقه هستیم.

علی اکبر ولایتی در سفر یک روز خود به استان البرز صبح امروز بعد از سخنرانی در مجتمع فرهنگی میلاد، دیدار با خانواده معظم شهدا، شامگاه پنجشنبه در مسجد جامع رجائی شهر کرج حضور پیدا کرد و بعد از ایراد بیانات خود و اقامه نماز مغرب و عشاء این استان را ترک کرد.

کد خبر 2030910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha