۲۵ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۱۲

گزارش مهر از خدمات اجتماعي و فرهنگي به زلزله زدگان؛

اعزام تيم 25 نفره روانشناسي به مناطق زلزله زده / جمع آوري محصول كشاورزان و اثاثيه ها از زيرآوار

اعزام تيم 25 نفره روانشناسي به مناطق زلزله زده / جمع آوري محصول كشاورزان و اثاثيه ها از زيرآوار

اعزام تيمهاي روانشناسي به مناطق زلزله زده از فردا، ايجاد فضاهاي دوستدار كوچك، كمك به جمع آوري محصول كشاورزان، برگزاري مراسم هاي مذهبي و يادبود جانباختگان و بيرون آوردن اثاثيه زلزله زدگان از زيرآوار بخشي از اقدامات سازمان جوانان هلال احمر در 5 روز گذشته بوده است.

خبرگزاري مهر- گروه اجتماعي: 20 فروردين ماه سال جاري ساعت 16 و 22 دقیقه زلزله اي در عمق 12 کیلومتری زمین در مقياس 6 و 1 دهم ريشتردر استان بوشهر شهر "شنبه" و "كاكي" به وقوع پيوست كه بر اساس آخرين آمارها اين زلزله 37 كشته و 850 مجروح به همراه داشت. تيمهاي اورژانس و امداد و نجات هلال احمر نخستين گروههايي بودند كه بعد از 30 دقيقه از وقوع زلزله در منطقه حاضر شدند. هر چند بعد از 10 ساعت از وقوع اين زلزله 60 زلزله بزرگ و كوچك ديگر در منطقه رخ داد ولي امدادگران توانستند جان 5 هزار زلزله زده را نجات دهند.

سيد موسي موسوي معاون لجستيك و آمادگي سازمان امداد و نجات هلال احمر در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام كرد: 30هزار بسته غذایی و 6 دستگاه چادر بین خانواده‌های زلزله زده شهر شنبه و ۲۷ روستای آن در استان بوشهر توزيع شده است.

حضور 80 پزشك و 400 امدادگر زن در مناطق زلزله زده

فرحناز رافع رئيس سازمان داوطلبان هلال احمر هم به خبرگزاري مهر از حضور تيمهاي توانا و حضور 400 امدادگر زن در مناطق زلزله زده خبرداد و گفت: همچنين 80 پزشك داوطلب هم به مناطق زلزله زده اعزام شده اند. وي از شهروندان خواست کمک‌های نقدی خود را به حساب‌های 99999 جمعیت هلال احمر نزد بانک‌های ملی، ملت ، مسکن ،تجارت ،صادرات و رفاه برای زلزله زدگان بوشهر واریز کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، 5 روز از حادثه زلزله بوشهر مي گذرد و ديگر عمليات امداد و نجات و اسكان اضطراري به پايان رسيده و بايد ساير دستگاههاي عضو سازمان مديريت بحران اعم از كميته امداد، بهزيستي، وزارت راه و مسكن و غيره در منطقه حاضر شوند.

اقدامات جوانان هلال احمر اصفهان در منطقه "شنبه"

محمد نويد متقي معاون جوانان هلال احمر اصفهان كه بخشي از پوشش منطقه را بر عهده دارد در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه در شهر شنبه 8 كشته و صدها مجروح داشته ايم، گفت:  هزار نفر در اين بخش زندگي مي كنند. براین اساس پوشش فرهنگي و اجتماعي در قالب فعاليتهاي سازمان جوانان در منطقه "شنبه" بر عهده اصفهان است. ما با ايجاد كميته هاي بهداشت، فرهنگي مذهبي، كودك و نوجوان و تبليغات فعاليتهاي خود را آغاز کردیم که ايجاد فضاي دوستدار كودك تا برگزاري مراسم ختم جان باختگان و برگزاري نماز جماعت بخشي از اين اقدامات بوده و هم اكنون نيروي جوان داوطلب در حال بيرون آوردن اسباب و اثاثيه زلزله زدگان از زير آوار هستند.

وي افزود: ديوار نويسي، نصب پلاكارد و پارچه نوشته و برگزاري هيئت مذهبي به مناسبت ايام فاطميه هم در حال انجام است ولي به اعتقاد من هنوز سازمانهاي مسئول در زلزله آن طور كه بايد و شايد هماهنگ نيستند.

اقدامات جوانان هلال احمر خوزستان در منطقه "درويشي"

از سويي ديگر محمد فتاحي از مسئولان هلال احمر خوزستان هم در گفتگو با مهر مي گويد: تيم سازمان جوانان هلال احمر خوزستان در روستاي درويشي مستقر است كه اين روستا 100 خانوار داشته و از كانونهاي وقوع زلزله اخير بوده است. ما توانستيم يك مدرسه تخريب شده را با ايجاد چادر دوباره به فضاي آموزشي تبديل كرده و كلاسهاي درس را ايجاد كنيم. همچنين با برگزاري مراسم عزاداري براي جان باختگان، پوشش كودكان زلزله زده در چادرهاي مهد و توزيع بسته هاي فرهنگي برنامه هاي سازمان را انجام مي دهيم.

رئيس سازمان جوانان هلال احمر: فردا 25 روانشانس راهي مناطق زلزله زده مي شوند

محمد جواد جعفريان رئيس سازمان جوانان هلال احمر هم در گفتگو با خبرنگار مهر از اعزام تيمهاي روانشناسي و سنجش و درمان متاثرين از حادثه زلزله به مناطق زلزله زده بوشهر به تعداد 25 نفر خبر داد و گفت: با توجه به تجربه زلزله آذربايجان توانستيم در اين حادثه كمپ هايي ايجاد كرده و تمامي خدمات فرهنگي و اجتماعي اعم از فضاي دوستدار كودك يا همان مهدروستاها، چادر پخش فيلم و تلويزيون، خيمه هاي نماز و انجام فعاليتهاي فرهنگي را در هر روستا و منطقه متمركز كنيم.

وي افزود: ايجاد شهربازي، توزيع اسباب بازي، كمك به برداشت محصول كشاورزان و پيشگيري از گرما زدگي بخش ديگري از اين خدمات بوده است.

--------------

گزارش از سيد هادي كسايي زاده

کد خبر 2032073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha