۲۶ فروردین ۱۳۹۲، ۲۱:۴۸

تحولات آفریقا/

17 کشته در درگیریهای آفریقای مرکزی/استقبال چین از اقدام عمر البشیر

17 کشته در درگیریهای آفریقای مرکزی/استقبال چین از اقدام عمر البشیر

واکنش مثبت چین به سفر اخیر عمر البشیر به سودان جنوبی و درگیریهای خونین در آفریقای مرکزی از جمله خبرهای مربوط به قاره آفریقا به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از "آسوشیتد پرس"، مقامات محلی صلیب سرخ آفریقای مرکزی از کشته شدن دست کم 17 نفر در درگیریها میان گروهای مسلح و ساکنان"بانگویی" پایتخت این کشور خبر دادند.
به گفته شهروندان "بانگویی"، صدای تیراندازی دیروز در سراسر این شهر شنیده شده است.

گفتنی است درگیریها حدود 3 هفته پیش بعد از حمله گروه مسلح "سلکا" به پایتخت آفریقای مرکزی و سرنگون شدن دولت "فرانسوا بوزیزه" رئیس جمهور سابق این کشور آغاز شد.

نظامیان چاد از مالی خارج خواهند شد

در خبری دیگر شبکه "الجزیره" از خروج نظامیان چاد از مالی خبر داد."ادریس دبی" رئیس جمهور چاد امروز دوشنبه در مصاحبه ای اعلام کرد که نظامیان این کشور، مالی را ترک خواهند کرد.

این تصمیم سه ماه پس از آغاز مداخله نظامی فرانسه در مالی گرفته شده است. گفتنی است تعداد نظامیان فرانسه نیز تا پایان امسال از 4000 نفر به 1000 نفر کاهش خواهد یافت.

چین از سفر " عمر البشیر" به سودان استقبال کرد.

خبر دیگر اینکه، سفر اخیر "عمر البشیر" رئیس جمهور سودان به کشور همسایه سودان جنوبی مورد استقبال کشور چین قرار گرفت. "هوا چون یینگ" سخنگوی وزارت امور خارجه کشور چین امروز در مصاحبه ای اعلام کرد که این سفر منجر به پیشرفت های عمده در رابطه دو کشور خواهد شد و چین از این مسئله استقبال می کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که رابطه مثبت میان دو کشور ادامه پیدا کرده و دو طرف برای حل مشکلات از طریق مذاکره به کار خود ادامه دهند.

سفر رئیس جمهور آفریقای جنوبی به الجزایر

"یاکوب زوما" رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای انجام مذاکرات با دولت الجزایر امروز دوشنبه وارد این کشور شد.

مذاکرات دو کشور درباره همکاری دوجانبه و همچنین اوضاع سیاسی منطقه ساحل و مالی خواهد بود. "مایته انکوانا" وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی که دیروز وارد الجزایر شده است بر حرکت کشورها به سمت توسعه در چارچوب اتحادیه آفریقا تاکید کرد.

وی همچنین افزود کشورهای آفریقایی بدون وجود امنیت و صلح در سراسر این قاره، پیشرفت نخواهند کرد.

کد خبر 2033210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha