۲۹ فروردین ۱۳۹۲، ۱۲:۴۵

رئوفی نژاد:

ارتش ایران جزو آماده ترين و مجهزترين ارتش‌های دنيا محسوب می‌شود

 ارتش ایران جزو آماده ترين و مجهزترين ارتش‌های دنيا محسوب می‌شود

زنجان - خبرگزاری مهر: استاندار زنجان گفت: ارتش ایران به لحاظ مادی و معنوی جزو آماده ترين و مجهزترين ارتش های دنيا محسوب می شود که تحت فرماندهی و هدايتهای داهيانه مقام معظم رهبری در خدمت مردم و کشور قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رئوفی نژاد، قبل از ظهر پنجشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح استان زنجان با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در سطح خاورمیانه و جهان از ارتشی مجهز، مجرب، توانمند، آماده، آبدیده و مردمی برخوردار است كه این مایه فخر و مباهات است افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارتشی انقلابی، مكتبی و ولایی است و در برابر منفعت و توسعه طلبی های دشمنان دین و قرآن، با تمام توان آماده مقابله است.

وی بابیان اینكه هیچ ارتشی درسطح جهان دارای چنین شاخصه های بی نظیر و بی بدیلی نیست ادامه داد: ارتش در كنار سایر نیروهای مسلح در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ایثار، ازخودگذشتگی و جانفشانی های بسیار كرد و اجازه نداد حتی یك وجب از خاك ایران زمین در دست دشمنان تا دندان مسلح باقی بماند.

استاندار زنجان ارتش امروز ايران اسلامی را در مسير آرمانهای امام و شهدا و مردم دانست و افزود: قبل از انقلاب، ارتش در مسير اهداف شوم طاغوت و بيگانگان قرار داشت ولی امروز مکتبی و اسلامی بودن، ولايی و استعمار ستيزی از شاخصه های راستين ارتش جمهوری اسلامی است.

رئوفی نژاد ادامه داد: هيچگاه مردم ايران نقش آفرينی ارتش را در کردستان، خوزستان، سيستان و بلوچستان در دفع شرارتهای دشمنان فراموش نخواهد کرد.

 وی افزود: شهدايی همچون صياد شيرازی، ستاری، کشوری، بابايی خيل عظيمی از سرمايه های ارتش بودند که تقديم انقلاب اسلامی شد.

استاندار زنجان گفت: خلق حماسه ارتشيان در دوران دفاع مقدس بر هيچکس پوشيده نيست که چگونه با اقتدار و افتخار در کنار سپاه سلحشور و بسيجيان دريا دل دشمن را مغلوب کردند.

رئوفی نژاد افزود: نیروهای ارتشی در هشت سال جنگ تحمیلی و نابرابر در عملیات های مختلف "آبی، خاكی و هوایی" حضوری پرتوان و باصلابت داشتند و در راه حفظ و حراست از ایران اسلامی سرمایه های بزرگ، گران سنگ و بسیار تعیین كننده را تقدیم نظام و انقلاب كرد.

استاندار زنجان با تاكید براینكه ارتش كنونی ایران مولود انقلاب اسلامی است گفت: ارتش در زمان طاغوت در خدمت بیگانگان بود ولی پس ازپیروزی انقلاب در خدمت كشور و اهداف و آرمان های مقدس حضرت امام(ره) شهدا و مردم مومن و انقلابی قرار گرفت.

رئوفی نژاد افزود: ارتش پس از به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی حیاتی دوباره یافت و جانی تازه گرفت و به هویت و ماهیت واقعی خود دست پیدا كرد و در حقیقت نیرویی انقلابی، مردمی، مكتبی و ولایی شد تا بتواند در برابر تحقق اهداف استكبارجهانی بهتر ایستادگی كند.

وی  با اشاره به اینكه امروز ارتش ایران، ارتشی سعادتمند و آخرت به خیر شده است افزود: نیروهای مسلح ایران اسلامی، امروز از تجهیزات پیشرفته، تكنولوژی های نوین و توان بازدارندگی بالایی برخوردار است و با دستیابی به موفقیت های روز افزون و چشمگیر موجب شد تهدید نظامی دشمنان در تجاوز نظامی به خاك ایران، فقط در حرف و تبیلغ باقی بماند.

استاندار زنجان گفت: اگر دشمن به توان بازدارندگی ایران اسلامی یقین نداشت مطمئنا به دفعات و به بهانه های واهی مختلف، جنگ های دیگری را بر كشور ما تحمیل می كرد.

رئوفی نژاد نقش ارزنده تیپ 216 مستقل زنجان در دوران دفاع مقدس را یادآور شد و افزود: نیروهای تیپ زنجان در عملیاتهای مختلف و مهم به ویژه در عملیات فتح المبین، بسیار توانمند نشان داد و این افتخارات ثبت شده و فراموش نخواهد شد.

کد خبر 2035211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha