۳۱ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۴

همزمان با هفته زمین پاک/

مدیریت کامل پسماند در 10 کلانشهر کشور جشن گرفته می شود

 مدیریت کامل پسماند در 10 کلانشهر کشور جشن گرفته می شود

اهواز- خبرگزاری مهر: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از مدیریت 100 در صدی پسماند در 10 کلانشهر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی زاده در پایان افتتاح پروژه های بندر امام و منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر در یک نشست خبری اظهار کرد: برنامه جامع توانمند سازی مدیریت پسماند در کل کشور و برای 31 استان نهایی شده است.

وی با اشاره به برنامه های هفته زمین پاک از دوم اردیبهشت ماه، گفت: همزمان با نخستین روز این هفته مدیریت 100 درصدی پسماند در ده کلانشهر تهران، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، تبریز، قزوین و گلستان جشن گرفته می شود.

محمدی زاده تصریح کرد: در این کلانشهرها که 40 درصد کل حجم زباله های کشور را دارند، دفن غیر بهداشتی نداریم و پسماندها به صورت کامل مدیریت می شوند.

وی با بیان اینکه برای اولین بار در کشور 40 درصد زباله در این فرآیند قرار می گیرد، افزود: براساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال جاری پسماند تمام مراکز استانها نیز مدیریت خواهد شد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم نیز کلیه زباله ها و پسماندها به مرحله بازیافت و مدیریت شده می رسند.

وی با اشاره به ایجاد ظرفیت مدیریت پسماندهای ویژه و خطرناک در کشور، گفت: حجم زباله های صنعتی و ویژه سالانه 25 هزار تن است که در استانهای اصفهان، قزوین، آذربایجان شرقی و خوزستان مدیریت می شوند.

محمدی زاده همچنین به روند امحاء زباله های بیمارستانی اشاره کرد و افزود: روزانه 400 تن زباله بیمارستانی تولید می شود که در دستگاه های بی خطرسازی که در بیمارستانها نصب شده است، رفع خطر می شوند و سپس در فرآیند جمع آوری زباله های عادی قرار می گیرند.

وی در بخش دیگر سخنان خود به اصلاح سيستم فاضلاب شهری و روستایی اشاره کرد و گفت: در این راستا شش طرح بزرگ فاضلاب شهری همزمان با هفته زمین پاک با 60 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری می رسد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور با اشاره به اهمیت توسعه فضای سبز، اظهار کرد: طرح کمربند سبز که در تعدادی از شهرها در دست اجراست، از طرحهای مفید در این بخش است.

وی با اشاره به طرح کمربند سبز کلانشهر اهواز گفت: پیش از این 450 هکتار در این بخش کار شده بود ودر حال حاضر نیز 250 هکتار نیز شروع شده و پیش بینی می شود تا پایان امسال در حدود هزار هکتار توسعه فضای سبز در شهرستان اهواز شاهد باشیم.
 

کد خبر 2036622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha