۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۳۶

احمدی نژاد در قم/1

حرف هایی است که بعداً می گویم/ مونوریل برای قم نشاط می‌آورد

حرف هایی است که بعداً می گویم/ مونوریل برای قم نشاط می‌آورد

قم- خبرگزاری مهر- رئیس جمهور در مورد برخی طرح های شهری گفت: حرف هایی است که اگر بعداً خدا عمر داد با مردم مطرح می کنم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود احمدی نژاد ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان چند طرح عمرانی و زیربنایی که در تصفیه خانه طرح انتقال آب از سرشاخه های دز برگزار شد، در مورد جایگاه قم و مردم قم اظهار داشت: مردم قم جزو اولین موحدان روی زمین هستند و همیشه به دنبال عدالت و سرافرازی و برافراشتن پرچم توحید و استقرار ارزش های الهی بر روی زمین بوده اند.

وی ادامه داد: مردم قم از ابتدا به  پیامبر اسلام و مکتب اهل بیت(ع) ایمان آوردند و بعدها هم گرد وجود نازنین دختر پیامبر حلقه زدند و صدها سال در راه آرمان های الهی پیامبر(ص) مجاهدت کردند و در دامان خودشان علما، فقها و مجاهدان بزرگی را تربیت و به بشریت تقدیم کردند .

رئیس جمهور با اشاره به نقش پیشگامی مردم قم در حوادث دوران انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: حق این است که قم به لحاظ عمران و آبادانی و تامین نیازهای اساسی و شهر سازی و معماری جزو برجسته ترین شهرها باشد و انتظار داریم مردم و علمای قم پیشگام اندیشه الهی، عدالت طلبی و زمینه ساز استقرار حکومت جهانی باشند.

احمدی نژاد با بیان اینکه شهر قم باید بهترین باشد تاکید کرد: خوشبختانه کارهای بزرگی در قم اتفاق افتاده و در حال انجام است.

وی ادامه داد: وقتی در شهرداری تهران بودم با اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری از نگاه خریدار چند سفر به قم داشتیم که نیاز به تحول اساسی در شهرسازی احساس شد و به فضل الهی و حمایت خادمان و مشارکت مردم قم این تحول آغاز شد.

به گفته رئیس جمهور چهره امروز قم با چهره 8 سال قبل این شهر قابل قیاس نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به افتتاح بیش از 7 هزار واحد مسکن مهر اشاره کرد و گفت: در اطراف مسکن مهر شهر درست شده و خود مردم هم ساختمان های بلند مرتبه می سازند معنایش این است که نشاط سازندگی در جریان است.

احمدی نژاد از طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) که پیوند دهنده دو مجموعه مقدس حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است به عنوان یکی دیگر از طرح های مهم شهری در قم یاد کرد

وی در مورد طرح قطار هوایی در قم گفت: قطار هوایی انشاءالله خواهد آمد و خواهید دید چقدر نشاط و شادابی برای قم می آورد و مردم قم سوار آن می شوند و سلام می دهند و شهر را می بینند.

رئیس جمهور ادامه داد: حرف هایی است که اگر بعداً خدا عمر داد با مردم مطرح می کنم. پول ملت را چند برابر زیر زمین خرج می کنند در حالی که آنجا که می توان ارزانتر انجام داد باید انجام دهیم چرا این طرح را گرانتر اجرا کنیم.

وی اجرای هوایی طرح مونوریل را ارزانتر و بهتر از اجرای زیر زمینی آن دانست و افزود: قم این دانش فنی را داشت که این طرح به صورت هوایی اجرا شود ضمن اینکه رودخانه قم هم ساماندهی شده و فضای تفریحی خوبی ایجاد شده است.

ادامه دارد...

 

 

کد خبر 2039197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha