۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۵۲

موظف شدن همه دانشگاهها برای ایجاد زیرساختهای برنامه پزشک خانواده

موظف شدن همه دانشگاهها برای ایجاد زیرساختهای برنامه پزشک خانواده

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه تحريم‌هاي چند ماه اخير باعث مثبت شدن رويكردها و سياست‌هاي ما در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي شده است گفت: همه دانشگاهها موظف به اجراي زيرساخت‌هاي برنامه پزشك خانواده هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر فاطمه رخشاني در گردهمايي سراسري معاونان بهداشتي دانشگاه‌هاي سراسر كشور تاكيد كرد: شرايط تحريم تاكنون به نفع حوزه سلامت و بهداشت كشور بوده است و ما توانسته‌ايم در شرايط تحريم، با تدبير بيشتر كار كنيم و باید با امکانات کم، بیشترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

وي ادامه داد: در سال حماسه سياسي و اقتصادي، درصدد هستيم سياست‌هاي وزارت بهداشت را به سمت سياست‌هاي صحيح برگردانيم و در زمينه اقتصادي نيز رويكردمان ارائه خدمات مطلوب‌تر، مؤثرتر و ارزان‌تر به مردم است.

معاون بهداشت درباره سياست‌هاي اين وزارتخانه در اجراي برنامه پزشك خانواده نيز گفت: پزشك خانواده را هيچ جا رها نكرده‌ايم و همه دانشگاه‌ها مؤظفند زيرساخت‌هاي اين برنامه را در شهرها و دانشگاه‌ها آماده كنند.

وي درخصوص شرح وظايف پزشكان خانواده نيز گفت: فرق بين پزشكان خانواده و پزشكان عمومي اين است كه پزشكان عمومي فقط كار درماني مي‌كنند ولي پزشكان خانواده تمام خدمات مراقبت‌هاي سلامتي و درماني را به خانواده‌ها ارائه مي‌كنند.

وي با اشاره به هزينه بيش از يك ميليون توماني مردم براي هر بار بستري در بيمارستان، بر نقش پزشكان خانواده در تغيير سبك زندگي مردم و ارتقاي سلامت جامعه تاكيد كرد.

رخشاني افزود: از 76 ميليون جمعيت كشور، حدود 6 ميليون نفر آنها در سال مجبور به بستري در بيمارستان مي‌شوند و ساير مردم نيز به خاطر بيماري‌ها به خدمات سرپايي نياز دارند و وظيفه ما اين است كه اجازه ندهيم كه هرسال جمعيت بستري شده در بيمارستان‌ها افزايش يابد.

وي در ادامه با اشاره به سياست‌هاي جمعيتي كشور به انتظارات مقام معظم رهبري در اين زمينه اشاره و بر لزوم توجه به اين امر تاكيد كرد.

رخشاني اولين اولويت مديران و معاونان بهداشتي را خدمت‌رساني به مردم عنوان كرد و با توجه به شرايط تحريم از همگان خواست تا از برگزاري سمينارها، گردهمايي‌ها و نمايشگاه‌هاي غيرضروري كه منجر به خدمت‌رساني به مردم نمي‌شوند، خودداري كنند.

کد خبر 2040114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha