۷ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۰:۴۶

روسیه:

متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی مقدمه ای برای جنگ است

متهم کردن سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی مقدمه ای برای جنگ است

یکی از نمایندگان مجلس دومای روسیه ضمن رد اتهامات غرب علیه سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور اعلام کرد که این اتهامات مقدمه ای برای جنگ علیه سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المنار، "الکسی بوشکوف" نماینده مجلس دومای روسیه اظهار داشت: اتهامات اخیر واشنگتن به دمشق مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی می تواند بهانه ای برای آغاز جنگ علیه سوریه باشد.

وی با بیان این مطلب افزود: این همان روشی است که جرج بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکا از آن برای حمله به عراق استفاده کرد.

آمریکا و برخی کشورهای غربی اخیرا در راستای فراهم کردن مقدمات دخالت نظامی در سوریه موضوع سلاح شیمیایی در این کشور را مطرح کرده اند. کاخ سفید روز پنجشنبه مدعی شد که نظام سوریه برای مبارزه با مخالفان این کشور از سلاح شیمیایی استفاده می کند.

یکی از مسئولان برجسته کاخ سفید نیز در راستای سیاست های ضد سوری آمریکا اعلام کرد در صورتی که استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه اثبات شود تمامی گزینه ها علیه سوریه مطرح است. "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا نیز در این رابطه گفت: در صورت به کارگیری سلاح شیمیایی در سوریه قواعد بازی در این کشور تغییر خواهد کرد. اسناد موجود در این زمینه هنوز ابتدایی است و ما به تحقیقات خود درباره استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه ادامه خواهیم داد.

کد خبر 2041341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha