۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۲۴

مدیر کل دفتر گسترش:

دانشگاه شریف خودش ظرفیت پذیرش در دانشکده مدیریت را صفر اعلام کرد

دانشگاه شریف خودش ظرفیت پذیرش در دانشکده مدیریت را صفر اعلام کرد

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم درباره صفر شدن ظرفیت دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، این دانشگاه را علت اصلی عدم پذیرش دانشجو اعلام کرد و گفت: وزارت علوم در این خصوص هیچ نقشی نداشته است.

ابوالفضل حسنی در گفتگو با خبرنگار مهر، علت اصلی صفر شدن ظرفیت دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف را مدیریت این دانشگاه اعلام کرد و گفت: بر اساس یکی ضوابط وزارت علوم، دانشگاههای صنعتی نباید در فرایند پذیرش دانشجو، رشته های علوم انسانی را لحاظ کنند اما در حوزه رشته های میان رشته ای می توانند فعالیت داشته باشند.

وی در این باره به رشته MBA اشاره کرد و افزود: رشته میان رشته ای MBE برای دانشگاههای فنی تعریف شد.

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم درباره مذاکرات صورت گرفته با دانشگاه صنعتی شریف درباره پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت و اقتصاد این دانشگاه، اظهار داشت: سال گذشته در این زمینه با دانشگاه صنعتی شریف جلسه ای برگزار شد که سیاستگزاری دانشگاه مذکور در خصوص پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت و اقتصاد از سوی مسئولان شریف اعلام شد؛ در آن لحظه با توجه به اینکه نیت وزارت علوم تعامل و رشد دانشکده مذکور بود، بر سر یک ظرفیت حداقلی برای این دانشکده با دانشگاه به توافق رسیدیم.

حسنی ادامه داد: بنابراین مجوز یک بار پذیرش دانشجو به دانشکده مدیریت و اقتصاد صادر شد، انتظارمان از دانشگاه صنعتی شریف این بود که وقتی قرار باشد برای دور بعد هم نسبت به پذیرش دانشجو اقدام کنند ارائه درخواست به دفتر گسترش ضروری است در حالیکه ما در وزارت علوم تاکنون هیچ درخواستی در این خصوص از دانشگاه شریف دریافت نکردیم.

وی با بیان اینکه وزارت علوم در عدم پذیرش یا پذیرش دانشجو در این دانشکده هیچ نقشی نداشت، تصریح کرد: ما که نمی توانیم برای دادن رشته به هر دانشگاهی التماس کنیم، این دانشگاه باید برای ادامه پذیرش دانشجو تقاضا می کرد که این اقدام را انجام نداد و ظرفیت را صفر اعلام کرد، 

به گفته این مقام مسئول وزارت علوم، مشخص شدن اعضای هیإت علمی، میزان ظرفیت پذیرش دانشجو و فراهم آوردن سایر شرایط از جمله ضوابط ادامه فعالیت دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف به شمار می آید.

به گزارش مهر، در جریان عدم پذیرش دانشجو در دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف، عده ای با نگاه سیاسی به این دانشکده تقاضای ادغام آن را مطرح و عده ای دیگر خواهان ادامه پذیرش دانشجو در آن شدند.

 

 

 

 

 

کد خبر 2042377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha