۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۰۰

یک کارشناس ژئوپلیتیک:

آمریکا پروژه دروغ سلاح های کشتار جمعی عراق را برای سوریه کلید زده است

آمریکا پروژه دروغ سلاح های کشتار جمعی عراق را برای سوریه کلید زده است

یک کارشناس تایلندی مسائل ژئوپلیتیک معتقد است اظهارات مقامات آمریکایی درباره سلاح های شیمیایی سوریه تکرار دروغ های مقامات دولت آمریکا درباره سلاح های کشتار جمعی عراق است.

به گزارش خبرگزاری "تونی کارتولوچی" تحلیلگر سیاسی و کارشناس مسائل ژئوپولتیک در بانکوک درمطلبی در سایت خود با اشاره به پیشرفت ها و دست آوردهای ارتش سوریه در مقابله با گروه های تروریستی و مسلح حاضر در این کشور، اظهارات اخیر مقامات آمریکایی در خصو ص استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه را آغاز پروژه دروغ پردازی آمریکا در سوریه خواند مشابه آنچه که درباره عراق اتفاق افتاد.

وی می نویسد: زمان برای غربی ها در حال از دست رفتن است و گروه های مسلح مورد حمایت آنها در سوریه در حال شکست خوردن هستند لذا غربی ها قصد دارند برای توجیه مداخله نظامی در سوریه یک بهانه بشردوستانه فراهم کنند مانند آنچه که در لیبی انجام دادند.

در ادامه نویسنده تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دروغ مدعی است که دولت اسد از سلاح های ممنوعه علیه مخالفان استفاده می کند و در این خصوص وزیر دفاع آمریکا که چند روز بعد از اتهامات صهیونیست ها مدعی شد که آمریکا شواهدی در دست دارد که نشان می دهد دولت اسد از سلاح شیمیایی استفاده کره است.

او در ادامه با اشاره به موضعگیری اوباما رئیس جمهور آمریکا در این خصوص که گفته است این اقدام سوریه می تواند موجب "تغییر بازی" شود ، می نویسد: غرب به دنبال این است که افسانه سلاح های کشتار جمعی عراق را برای سوریه هم تکرار کند.

به گزارش مهر، دولت وقت آمریکا در سال 2003 به بهانه وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق این کشور را مورد تهاجم و اشغال 10 ساله قرار داد، اتهامی که هرگز اثبات نشد.

 

کد خبر 2042483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha