۹ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۳۱

در بوشهر/

همایش "بررسی نقش رسانه در پیشگیری از خشونت" برگزار شد

همایش "بررسی نقش رسانه در پیشگیری از خشونت" برگزار شد

بوشهر - خبرگزاری مهر: همایش "بررسی نقش رسانه در پیشگیری از خشونت" با حضور مدیران مسئول نشریات و مطبوعات محلی، مدیران سایت‌های استان، خبرنگاران و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن مقدس بازپرس دادگستری استان بوشهر صبح دوشنبه در این همایش اظهار داشت: روزانه بین هشت تا 10 پرونده جدید به قضات ما برای قضاوت داده می‌شود که اگر بخواهیم برای بررسی هر پرونده حداقل یک صفحه از شاکی و متهم بازجویی کنیم آمارش بسیار زیاد می‌شود.

وی افزود: معمولا مجرمان سعی بر فرار از اتهام را دارند و هر بازپرس مجبور است زمان زیادی را برای بازجویی از متهم برای صرف کند و این فشار کاری زیاد موجب فشار روحی و روانی و در نتیجه رفتارهای خشن در همکاران ما شود.

90 درصد از پرونده‌ها فاقد شاهد و مدرک است

مقدس عنوان کرد: به نظر من با این همه حجم کاری بسیاری از پرونده‌ها ناقص می‌ماند زیرا90  درصد از پرونده‌ها فاقد شاهد و مدرک است و زمانی برای قاضی نمی‌ماند و همه اینها دست به دست هم می‌دهد تا وضعیت جامعه اینگونه باشد.

بازپرس دادگستری استان بوشهر خاطر نشان کرد: در سال 90 تعداد پرونده‌های درگیری تنها در شهرستان بوشهر دو هزار و 386 مورد بوده است که با آغاز آموزش‌ها برای پیشگیری از اتفاق چنین مواردی در سال 91 به یک هزار و 490 مورد کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه اگر در جامعه امنیت نباشد هنر، فرهنگ، اقتصاد و... هیچکدام نخواهد بود عنوان کرد: همه اقشار جامعه باید بکوشند تا بتوانیم با پیشگیری شاهد کم شدن این معضلات باشیم که نعمت به تمام مردم جامعه خواهد رسید.

لزوم تلاش برای پیشگیری از جرم و کاهش پرونده‌ها

مقدس گفت: پرونده‌های متعدد و مختلف موجب آن شده که به دیگر کارهایمان نرسیم من اگر زمانی داشتم برای کم شدن تخلف در ادارات مانند عقاب بالای سر دستگاه‌های اجرایی می‌ایستادم.

وی افزود: ما باید در زمینه پیشگیری با حساسیت وارد شویم و اگر در این مقوله حرکت کنیم اثر پیشگیری زیر بنایی در جامعه حاکم می‌شود و به همه نوع امنیت دست خواهیم یافت.

بازپرس دادگستری استان بوشهر با اشاره به نقش مهم رسانه در کاهش جرم گفت: رسانه ها می‌توانند با اطلاع رسانی پیامدهایی که یک جرم بر خانواده جامعه و فرد می گذارد مانع ارتکاب به جرم در جامعه شود.

کد خبر 2043198

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha