۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۰۶

امیرزاده خواستار شد:

اعطای بورس تحصیلی به برگزیدگان و تولیدکنندگان آثار فاخر جشنواره خلیج فارس

اعطای بورس تحصیلی به برگزیدگان و تولیدکنندگان آثار فاخر جشنواره خلیج فارس

بندرعباس - خبرگزاری مهر: دبیر سومین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس خواستار اعطای بورس تحصیلی به برگزیدگان و تولیدکنندگان آثار تولیدی فاخر جشنواره خلیج فارس شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایون امیرزاده پیش ازظهر سه شنبه در آیین پایانی سومین جشنواره بین‌المللی خلیج فارس که در تالار شهید آ وینی بندرعباس در حال برگزاری است گفت: آب که موج می‌زند غیرت و مردانگی مردمان پارس را فریاد می‌زند که همواره آزادی جزر و مدش را مدیون دلیری آنان می‌خواند خلیج فارس نه فقط یک نام که تنها هویت همه نام‌های ایرانیان است.

وی ادامه داد: خلیج فارس را همه مدعیان نام جعلی دیگر هم بارها و بارها فراموش کرده‌اند و یک صد در میان به نام حقیقی‌اش خوانده‌اند و مایع تمسخر دیگران شده‌اند.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس اظهار کرد: از این منظر خلیج فارس یک عنوان در نقشه های محیطی نیست حتی یک اسطوره ساز و اسطوره گونه هم نیست بلکه امتزاج مقدس آب و خاکی است که تمامی ویژگی‌های بلند و کامل اسطوره را با حقیقت آفتابی خود در بر گرفته است به عبارت دیگر نقطه ای در آفرینش است که می‌تواند به درستی داشته های ساکنان سر افراز خود را در موج موج آب لاجوردی‌اش و لحظه لحظه تنفس خاک در ریشه در روشنایی آش به استواری نشان دهد.

امیر زاده عنوان کرد: به این اعتبار خلیج فارس نه یک مفهمم مکانی ساکن بلکه یک حقیقت جاری و نماد گویای که وسیع زلالش حتی از فرسنگ‌ها فاصله هم در تاریخ فرهنگی و جغرافیایی هویتی ایرانیان یکتا پرست و موحد می‌درخشد

وی تصریح کرد: خلیج فارس حیثیتی است با ارزش‌تر از جان و این مهم را خون فشانی سربازان فداکاری نظیر اسحاق دارا، موسی درویشی، اسحاق عامری سیاهویی، اسدالله رییسی هنگامی ، رییس علی دلواری ، امام قلی خان و غلام علی بایندر و نام‌های بسیاری از این دست ثبت در تاریخ نموده‌اند این حماسه که دو برادر هم زمان که یکی در کرانه خزر و دیگری در ساحل اروند کنار استعمارگری روسها و انگلیس را برنتابیدند و مردانه خون بر خاک وطن فشاندند آن روز هم فرماندهان و دلاوران بسیاری بایندر وار حماسه آفرینان معاصرند.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس عنوان کرد: به گواهی تاریخ سراسر سربلند و پر نجابت سرزمین ایران مردم آن، این کهن بوم همواره در عین درد و دریغ در سایه سار مؤلفه های اصیل درخشان انسانی و پیوند های مقدس آیین آسمانی و الهی خود و نیز محوریت تفکر و اندیشه در منظومه عدالت و نو دوستی و مهرورزی ایثار گرا نه و پاک به معرفی و اعتلای فرهنگ و ارزش‌های زندگی ساز خود ایستاده‌اند.

امیرزاده بیان کرد: در این میان یکی از دیرینه دارترین این مؤلفه ها عشق و ایمان به خاک و آبی است که نیز زیستن و بوم تمدن قوم ایرانی را فراهم نموده است آب و خاکی که از هنر تاریخ جغرافیایی فراتر رفته و نه تنها منشوری روشن برای تاریخ بلکه تفسیری بی زوال است که تمامیت فرهنگی و هویت ملی ایرانیان قرار می‌گیرد.

وی گفت: اکنون مجموعه گران سنگ خلیج فارس که به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گامی فراملی و حرکتی نوین بنیاد گرفته که جهان امین و موثر و زبانی گویا که ورای اندیشه خلاقیت و ذوق ایرانی می‌تواند فرهنگ عزتمندی اسلامیان را به شایستگی به تعریف بایستند.

دبیر سومین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس افزود: این جانب جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس را نه تنها اتفاقی و فرصتی خجسته برای باز تعریف و نمایش و همایش فرهنگ و عنصر ایران معاصر داشته بلکه فرصت برگزاری‌اش را فرصتی برای پیوند و الفت تازه ای بین تمامی ایرانیان توانمند و غیور و آگاه به مدد انفاس نخبگان هنر برگزیدگان فرهنگ مدارش می شمارم به ویژه اینکه بیش از پیش ایران و ایرانی نیازمند پیوستگی‌های درون مرزی و ارتباطات عزتمند برون مرزی است.

امیرزاده ابراز امیدواری کرد: این جشنواره که با تمام اعتبار و توفیق موثر با تلاش و اهتمام ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و دبیران جشنواره های موضوعی و در بر گیری 32 موضوع مهم فرهنگی هنری علمی و پژوهشی و کودک و نوجوان برای سومین سال متوالی محکم قدم برداشته بتواند به پشتوانه خرد جمعی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران کشور ماندگار و جاودانه تر از همیشه به راه خویش ادامه دهد.

وی اضافه کرد: در این دوره از جشنواره با یک جهش 50 درصدی نسبت به دو دوره قبل فراگیر ملی و بین‌المللی جشنواره را برگزار می‌کنیم که دریافت 25 هزار اثر از شرکت کنندگان 32 جشنواره موضوعی که 68 درصد آن را جوانان و نوجوانان تشکیل دادند گواه بر حضور جشنواره سومین فرهنگ و هنر کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد: این حرکت عظیم موجب حسن عاقبت برای برگزار کنندگانش قرار گیرد و ر دوره چهارم که از همین امروز اعلام می‌شود مطالبات به حق دستندرکاران نظیر تصویب نشان عالی خلیج فارس، برنامه ریزی هفته های فرهنگ و هنر خلیج فارس در داخل و خارج از کشور به اعطا بورس تحصیلی به برگزیدگان و تولیدکنندگان آثار تولیدی فاخر جشنواره خلیج فارس تبدیل و ارتقا دبیر خانه دائمی جشنواره به بنیاد فرهنگی و هنری خلیج فارس به حقیقت بپیوندد.

کد خبر 2043862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha