۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۷

عارف:

عدم استفاده از نيروهاي رقيب اشكال دولت اصلاحات بود/ فضاي فعلي نتيجه برخوردهاي سياسي و غيرمنطقي

عدم استفاده از نيروهاي رقيب اشكال دولت اصلاحات بود/ فضاي فعلي نتيجه برخوردهاي سياسي و غيرمنطقي

بجنورد- خبرگزاري مهر: معاون اول دولت اصلاحات اشكال عمده اين دولت را عدم استفاده از نيروهاي رقيب دانست و گفت: در صورت پيروزي در انتخابات رياست جمهوري از نيروهاي جناح رقيب نيز در اداره امور استفاده خواهم كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا عارف ظهر جمعه در جمع خبرنگاران خراسان شمالي با ارائه ديدگاه هاي خود در زمينه مسائل مختلف موجود در كشور به سوالات خبرنگاران اين استان نيز در حوزه هاي ملي و استاني پاسخ داد.

وي در اين نشست يكي از اشكالات عمده موجود در كشور در طي سال هاي اخير را عدم ثبات مديريتي در بخش هاي مختلف ذكر كرد و افزود: در طي سال هاي اخير بي ثباتي در مديريت، آسيب هاي فراواني به كشور وارد كرده و توسعه و پيشرفت در استان هاي مختلف را دچار مشكل كرده است.

عضو شوراي انقلاب فرهنگي با اشاره به تغيير شش استاندار در طي هشت سال در استان خراسان شمالي اظهار داشت: در دولت آينده در صورت پيروزي اصلاح طلبان استفاده از مديران كارآمد و ثبات مديريتي در بخش هاي مختلف در دستور كار خواهد بود.

وي بر استفاده از مديران باتجربه و بومي در استان تاكيد كرد و گفت: خراسان شمالي داراي مديران باتجربه و نخبه اي است كه در حال حاضر در استان هاي ديگر و يا مركز كشور مشغول فعاليت بوده و بايد با فراهم شدن شرايط نسبي، اين مديران به استان بازگشته و دين خود را نسبت به مردم منطقه خود ادا كنند.

مرزنشينان به سهم واقعي خود در پيشرفت كشور نرسيده اند

نامزد احتمالي انتخابات رياست جمهوري يازدهم در ادامه در پاسخ به سوالي در مورد برنامه وي براي اجراي اصل 15 قانون اساسي و توجه به اقوام و قوميتهاي مختلف كشور، اظهار داشت: وجود قوميت هاي مختلف در كشور يك مزيت بوده و باعث همگرايي بيشتر مردم مي شود.

وي با بيان اينكه در قانون اساسي نيز حقوق اقليت هاي قومي و اقوام مختلف به صراحت مشخص شده، تاكيد كرد: در صورت پيروزي در انتخابات، دولت آينده پيشرفت مناطق مرزي كشور را در دستور كار خود قرار خواهد داد و بحث فرهنگ و زبان بومي و تقويت گويش هاي محلي و منطقه اي را با جديت پيگيري مي كند.

عارف با اشاره به اينكه در دولت اصلاحات اقدامات خوبي در اين زمينه انجام شد، اما متاسفانه در سال هاي اخير سهم مرزنشينان برخي از نقاط از توسعه و پيشرفت كشور به خوبي ادا نشده، تصريح كرد: مهمترين ويژگي تمامي مرزنشينان كشور تعصب به ايراني بودن و فرهنگ ملي است و مي بايست براي رفع مشكلات آنها بيش از گذشته تلاش شود.

معتقد به تحزب و ايجاد احزاب باثبات در كشور هستم

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود يكي از مشكلات موجود در كشور را عدم وجود حزب باثبات و فراگير در كشور دانست و گفت: در سال هاي گذشته فضاي كشور به سمتي حركت كرده كه عملا حزبي قوي و باثبات در كشور وجود ندارد.

وي با بيان اينكه معتقد به تحزب و ايجاد احزاب باثبات در كشور هستم، اظهار داشت: شكل گيري احزاب در كشور نيازمند فراهم شدن برخي شرايط، از جمله پذيرش نقد و عقيده مخالف است و در صورت پيروزي در انتخابات، زمينه ايجاد احزاب كارآمد و باثبات را بر اساس قانون اساسي فراهم خواهم كرد.

عدم استفاده از نيروهاي رقيب اشكال دولت اصلاحات بود

نامزد احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در ادامه عدم بهره گيري از نيروهاي رقيب را يكي از اشكلات دولت اصلاحات ذكر كرد و افزود: در صورت پيروزي در انتخابات در دولت آينده شايسته سالاري و همگرايي حداكثري مد نظر خواهد بود و سعي خواهد شد از تمامي نيروهاي كارآمد موجود، حتي نيروهاي رقيب در صورت قبول برنامه دولت استفاده شود.

محمدرضا عارف همراهي جناح رقيب در اداره كشور را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: متاسفانه در دولت اصلاحات علاوه بر اينكه جناح رقيب با برنامه هاي دولت همراهي نمي كرد در بسياري از مواقع نيز سعي در ايجاد موانع داشت.

وي در ادامه تصريح كرد: اميدواريم رقباي اصلاح طلبان از نتيجه هشت سال گذشته كشور درس گرفته و انتخابات پيش رو را فرصتي براي برون رفت كشور از وضعيت فعلي بدانند.

عارف با بيان اينكه فضاي فعلي حاكم بر كشور نتيجه برخوردهاي سياسي و غيرمنطقي با جناح هاي رقيب در انتخابات سال 88 است، اظهار داشت: مي بايست در مدت اندكي باقيمانده تا انتخابات، فضاي كشور را به سمت مشاركت حداكثري و حضور همه جناح ها در گردونه رقابت سوق داد.

کد خبر 2046090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha