۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۷:۳۲

کواکبیان در نشست خبری در اهواز:

بی توجهی به محرومان از معایب هاشمی/ بعد از خاتمی گزینه اصلاح طلبان هستم

بی توجهی به محرومان از معایب هاشمی/ بعد از خاتمی گزینه اصلاح طلبان هستم

نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: بی توجهی به طبقات محروم جامعه چه به صورت تعمدی و چه ناخواسته یکی از معایب دولت هاشمی رفسنجانی بود.

به گزارش خبرنگار مهر از اهواز، مصطفی کواکبیان پیش از ظهر امروز شنبه در نشست خبری در اهواز اظهار کرد: اگر انرژی هسته ای حق مسلم شما مردم خوزستان است آب سالم و قابل شرب هم حق مسلم این مردم است.

وی با اشاره به مشکلاتی که استان خوزستان با آنها دست به گربیان است، افزود: انتقال آب کارون به سایر استانها و وجود پدیده مخرب گرد و غبار  از جمله مشکلات خوزستان به شمار می روند که باید به صورت جدی نسبت حل آنها وارد عمل شد.

کواکبیان عنوان کرد: در دولتهای گذشته شاهد معایبی بودیم که بی شک این معایب در دولت نهم و دهم نه تنها حل نشد که بیشتر شده است.

وی بی اعتنایی به توسعه سیاسی و بی توجهی به طبقات محروم جامعه چه به صورت تعمدی و چه به صورت ناخواسته را یکی از معایب دولت هاشمی رفسنجانی برشمرد و افزود در دولت خاتمی  نکات مثبت و خوبی داشتیم، اما بعضی افراد  افراطی اعمالی را انجام دادند  که  حاصل آن کمرنگ شدن ارزش های دینی بود که متاسفانه  این اعمال به پای دولت نوشته شد.

کواکبیان، نداشتن برنامه و نقشه راه، قانون ناپذیری دولتمردان، تخلفات و بی انظباطی های مالی را از جمله  معایب دولتهای نهم و دهم دانست و بیان کرد: البته در این بین، برخوردهای عوام گرایانه را نیز در دولت شاهد بودیم که پنج برابر شدن یارانه ها از جمله آنهاست.

دبیرکل جبهه مردسالاری عنوان کرد: افزایش یارانه یک حرف تو خالی است و با افزایش یارانه، بهای بنزین و خیلی کالاهای دیگر هم افزایش پیدا می کند که نتیجه آن وارد شدن فشار اقتصادی مضاعف تر به مردم است.

وی تصریح کرد: در این دولت احمدی نژاد به محض اینکه وزیران کوچک ترین انتقادی داشته باشند اخراج می شوند و این حاصل عملکرد خاص رئیس دولت است که قطعا در آینده باید از این رفتار پرهیز کنیم.

کواکبیان، سفر های استانی، پشتکار جدی و ساده زیستی رئیس جمهور را از نکات مثبت وی برشمرد و در این خصوص افزود: البته این خصوصیات ایشان در این اواخر دولت از بین رفته است و سفر های استانی رئیس جمهور جنبه تبلیغاتی پیدا کرده است.

دبیرکل حزب مردمسالاری در خصوص کاندیدای نهایی اصلاح طلبان گفت: اصلاح طلبان به دنبال این هستند که خاتمی وارد انتخابات شود و اگر این اتفاق بیفتد من به نفع خاتمی کنار می روم و اگر این اتفاق نیفتد من گزینه بعدی آنها هستم.

وی بیان کرد: ظرف مدت شش ماه با برنامه ریزی و فعال ساختن دستگاه های دیپلماسی می توانیم رابطه خود را با کشور آمریکا بدون هیچ سیطره برقرار کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در خصوص اینکه بسیاری از پروژه های بزرگ در کشور به سپاه پاسداران انقلاب واگذار می شود، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حافظ منافع انقلاب در کشور است. البته اگر امکان این وجود دارد که این پروژها به دست افراد غیر بومی واگذار  شود، باید این اتفاق بیفتد اما یک پروژه  هایی وجود دارد که هیچ شرکتی توانایی حضور در این صحنه را ندارد و ما می توانیم از سپاه کمک بگیریم.

وی در خصوص افزایش یا قطع پرداخت یارانه های در برنامه خود گفت: ما تا ابد که نمی توانیم به مردم  یارانه پرداخت کنیم.در برنامه من استفاده از کارتهای اعتباری مطرح شده است که  این کارتها  به میزان آزادسازی قیمتها شارژ می شود و  به جای اینکه نقدینگی در دست مردم باشد قدرت خرید آنها را افزایش می دهیم.

 

کد خبر 2046986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha