۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۵:۴۶

رشد علمی پزشکی در ایران مدیون پیشکسوتان است

رشد علمی پزشکی در ایران مدیون  پیشکسوتان است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: اگر امروز کشور ما از نظر رشد علمی در جایگاه شانزدهم جهان ایستاده و طبق پیش بینی ها اگر با همین روند پیش رود در سال 2017 به جایگاه چهارم خواهد رسید، مدیون استادان برتر و پیشکسوت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر حسن ابوالقاسمی در این مراسمی که به منظور بزرگداشت مقام پروفسور عباسقلی دانشور  اولین جراح پیوند قلب ایران در مرکز پزشکی شهیدمدرس برگزار شد، اظهار داشت: در کشوری زندگی می کنیم که تاریخ و تمدنی افتخار آمیز و دانشمندان پر افتخار چون رازی، ابن سینا و جرجانی دارد که علم امروز دنیا مدیون آنهاست.

وی افزود: اگر امروز کشور ما از نظر رشد علمی در جایگاه شانزدهم جهان ایستاده و طبق پیش بینی ها اگر با همین روند پیش رود در سال 2017 به جایگاه چهارم خواهد رسید، مدیون استادان برتر و پیشکسوت در عرصه های مختلف است که باید قدردان آنان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهدبهشتی نامگذاری یک بخش به نام پروفسور دانشور را ادای بخش کوچکی از حق عظیمی عنوان کرد که این استاد بزرگوار بردوش دانشگاه دارد و اظهار داشت: ما روزی مرجع علمی در دنیا بودیم و امید است امروز هم به واسطه زحمات بسیار پیشکسوتان در علوم پزشکی دوباره بتوانیم به مرجعیت برسیم و امیدوارم امانت داران خوبی باشیم.

پروفسور عباسقلی دانشور نیز از توجه و قدردانی ریاست دانشگاه، ریاست بیمارستان، تمامی مسوولان و اعضای هیات علمی، همکاران و حاضران در این مراسم سپاسگزاری کرد و این نامگذاری را مایه افتخار خود خواند.

همچنین دکتر مجیدی مدیر گروه جراحی قلب دانشگاه و از شاگردان دکتر دانشور با اشاره به فضایل اخلاقی و اجتماعی و مهارتهای ویژه استاد در جراحی گفت: بهره گیری از تجربیات استاد دانشور همیشه راهگشای ما بود و پاسخ پرسشهایی که در هیچ کتابی یافت نمی شد را از وی کسب می کردیم و همواره در گفتگوهایمان با وی معلومات ما از نظر علمی و یا سایر ابعاد نظیر اخلاقی، علوم اجتماعی افزایش می یافت.

دکتر فرخ سعیدی استاد پیشکسوت دانشگاه نیز با بیان اینکه همواره بین پزشکان در عرصه های مختلف علمی رقابت وجود دارد، گفت: من سالهاست که رقیب دکتر دانشور هستم اما افتخار می کنم که همواره ایشان یک گام از من جلوتر بوده است. دکتر دانشور هرگز به دنبال مقام و کسب افتخار نرفت بلکه یک تنه جراحی قلب باز را در ایران راه اندازی کرد. اولین پیوند قلب ایران را دکتر دانشور انجام داد که یک شاهکار بود و همواره وضعیت بیمارانی را که جراحی می کرد را پیگیری می کرد.

دکتر علیرضا زالی - رئیس سازمان نظام پزشکی نیز نامگذاری بخشهای بیمارستانی به نام اساتید را سنت پسندیده ای برشمرد و افزود: خصلت های خاص حرفه ای، اخلاقی، اجتماعی و علمی پروفسور دانشور موجب شد که امروز وی به عنوان یک الگوی بارز و برجسته در تارک پزشکی کشور بدرخشد. وی اسوه ای تمام و کمال در پزشکی کشور است که با تحمل سختی ها و استقامت و صبر و تلاش مجدانه جراحی قلب باز را در ایران پایه گذاری کرد.

مراسم نامگذاری بخش جراحی قلب مرکز پزشکی شهید مدرس به نام پروفسور عباسقلی دانشور اولین جراح پیوند قلب ایران در ایران امروز با حضور استادان پیشکسوت، دکتر زالی رئیس سازمان نظام پزشکی کشور، دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی برگزار شد و از تابلوی بخش به نام پروفسور دانشور پرده برداری شد.

کد خبر 2048537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha